Jump to content

Side-Power kontrollpanel - mistet kontakt

Barbaria

Recommended Posts

Både touch panelene og joystick panelene konker ut rett som det er så at du ikke hadde plass skal du kanskje bare være happy for. Det eneste orginal panelene har som en går glipp av er at de slår seg automatisk av etter noe minutter.

Problemet med å erstatte ett orginal panel er gjerne å få tettet/dekket over hullet til panelet, ei lita plate i teak eller plast å felle bryterne inn i kan være en løsning.

I stedet for den svindyre trådløse fjernbetjeningen fra Sleipner, har jeg kjøpt slikt fra eBay for noen få hundrelapper, funker som bare det. Selve enheten en holder i hånden, er på størrelse med en halv fyrstikkeske.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det tenkte jeg ikke på, men jeg kjøpte i hvert fall med en 12-pakning små spesielle 12V batterier til fjernkontrollen. Det kostet det samme som en 2-pakning på BT.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det der er jo ett panel med en innfelt carling vender lik den LarsH har, bryteren for å aktivere panelet ser ut som en stardard BEP bryter med sprutsikkert gummideksel. Begge fås hos Maritim butikker. Vær obs. på at QL- Engbo kan være minusstyrt, det finner du ut vha. ett multimeter. Det er enkelt å feilsøke ett slikt panel.

Til opplysning, så hadde de ikke inne den venderen da jeg kjøpte den, men skaffet den fra importøren.

Her ordrebekreftelsen med Maritim sitt art.nr. og Carling sin typebetegnelse pluss pris september 2016.

carling_bestilling.gif.8230d3dc25d9a65dbfe0009d95065468.gif

• 2 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...