Bømlonytt Startet 26.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2018 Havari mercruicer etter 21 timer,wave båtsenter haugesund og brunswick norge nektet dekning på garantien,eg måtte gå rettens veg,vant på alle punkt,men dei anker og kjøre påske videre,nokon der inne med samme erfaring...... Sitér dette innlegget Link to post
OddArild Svart 26.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2018 På hvilket grunnlag nekter de garanti? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 27.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2018 Hva var grunnen til havariet? Sitér dette innlegget Link to post
Bømlonytt Svart 27.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2018 OddArild skrev for 16 timer siden: På hvilket grunnlag nekter de garanti? Eine klaffen i eksoshorn stod feil veg og de kom vann i motoren,me mente de var produksjonsfeil,dei mente eg hadde snudd den for å få dekket garantien ......de var tydlig at eksosklaff har sittet feil under gange av motor,slitasjemerker,eksos,skit o.l. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 27.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2018 Hadde den stått rett vei så hadde det vel ikke kommen vann i motor i utgangspunktet. Dårlig gjort av leverandør. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 27.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2018 (redigert) Kan du fortelle oss hvilken motor det er og om det er en ny båt eller om du har montert dette selv ? Og hva som skjedde med motor, feil og hvordan det skjedde. Om en klaff var montert feil vei, så betyr det at den også ville stenge for eksos og du ville fått problem med motor som sannsyligvis ville stoppet og ikke kjørt i 21 timer. Med risere og motor montert riktig mht avstand fra vannlinje og opp er det små mulgheter for vann inn den veien selv uten klaffer. Med motor igang er det trykk nok til å blåse vann ut. Jeg har hatt to V8 uten klaffer (4 eksos ut) uten å få vann inn. Det som kan være problem er om risere var gamle og rustne og noe vann blir liggende i manifold og kommer inn via en eksos ventil. Om du har fått noen til å montere for deg, er det kanskje de som har ansvar for feilen. Redigert 27.Mars.2018 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Bømlonytt Svart 27.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2018 Mercruiser 4.3 mpi....ved hekkebølge på tomgang,så hevder brunswick de kan komme sjø inn....nyrestaurert furuholmen 24 plattgatter ny motor.profisjonelt firma som monterte,klaffene er montert på fra fabrikk,eksoshorn er påmontert motor ved levering,ein løyser muffen på motorsida for å ta av eksoshorn ved montering på akterspeilet.ein rører ikkje klaffene.Klaffene slipper ut litt eksos pga ikkje helt tett.den ene flappsen på klaffen var bøyd,sannsynligvis av trykk fra eksos,eg fikk ikkje opp turtallet,de forlarte selger var feil propell,noe som blei bestilt men ikkje montert før havari........motor var montert rett ifølge selger.....høgde osv.........de kan og ha kommet inn ei kraftig bølge ved stilleligge....her går danskebåten forbi på fullt og drar opp enorme drag i sjø........fare for sjø inn eksos burde vert nevnt I brukermanual.........dette var i 2013....... Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 27.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2018 (redigert) Det er et visst mottrykk i bukkehornet pga det ikke er gjennomgang for luft ut i det fri. Så mer sannsynlig at vann har kommet inn fra kjølevann i riser f.eks da motor stoppet. Uansett kjedelig for deg. Hva skjedde med motoren ? Stempel - råde- veiv problem ? Ikke mulig å fikse motor ? Redigert 27.Mars.2018 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
DieselDahl Svart 27.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2018 Det såkalte profesjonelle firma som har montert motoren, hvordan har de greid å montere bukkehornet uten å se dette? Nå sitter ikke jeg med installasjonsmanualen foran meg men vanligvis monteres bukkehornet på transom før man heiser inn motoren. Muffer og bend settes så på og jeg vil tro at firmaet som har montert ikke er så interessert i å fortelle at de har satt sammen dette uten å se at klaffen ikke satt riktig. Temmelig amatørmessig spør du meg, men juridisk sett vet jeg ikke. Jeg hadde uansett reklamert til firmaet som montere. (Men det er kanskje en kompis......) Sitér dette innlegget Link to post
Bømlonytt Svart 27.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2018 Bukkehorn står montert på motor ved kjøp, ein løser slangeklemmer på gummimuffe på motorsiden,monterer bukkehorn på transam,så trer ein risere over gummimuffe.....til orientering er dei dømt i tingretten til og erstatte motor,men anker......de var mange vitner inklusiv firma som monterte motoren... Sitér dette innlegget Link to post
Bømlonytt Svart 27.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2018 Motor startet ikkje,ein opnet ventildeksel og fant vann der,opnet bukkehorn og fant ene gummitetningen stående feil veg,ikkje gjort meir med motor siden de blei oppdaget,fylt olje på den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.