Ronny.R Startet 27.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2018 Hei, trenger hjelp til å finne ut hvilke pumper jeg har på min Halco 29. Ikke funnet noe merke på dem. Den som står ute har i løpet av vinteren blitt lett å tørne rundt, å har nesten ikke noen virkning. Den øverste slangen går til pumpa inne, De 2 andre er koblet sammen med T stykke. Styring inne virker helt fint. Påfyllings pluggen på pumpa ute manglet når jeg kjøpte båten, å det har nok kommet noe vann inn der. Det var blank/gul olje på systemet, jeg fant en flaske med shell transmisjon olje ombord så jeg etterfylte litt med det. men ingen virkning. Trenger litt hjelp :) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 27.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2018 Kjenner ikke til den pumpa. Men på Halcoen er utestyringen høyere enn inne, dvs at pumpa ute tjener som oljereservoar for hele systemet. Om det begynner å bli lite olje merker du det først på at utestyringen ikke "tar" fordi det ikke er olje i pumpa. Når du har etterfylt på pumpa ute må du tørne rattet ute fra borde til borde gjentatte ganger, og også kontrollere at det fremdeles er tilstrekkelig med olje i pumpa. Dette for å få ut luft fra slangene. Jeg ver ikke hva som er riktig olje på ditt system, men transmisjonsolje blir gjerne for tykk hydrauliske styringer. På mitt system (Seastar styrepumper) skal det være hydraulikkolje ISO 15. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Ronny.R Svart 28.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2018 Fant en gammel tråd der det ble sagt at Wagner ble mye brukt i halco 29. Noen som har noe mere info eller kan bekrefte at dette er wagner ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.