Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Dersom du mener min urgamle Adax, tror jeg du ville ha store problemer med å velte den. Om viften skulle stoppe eller den blir satt mot en vegg (det har jeg testet), vil overtemperatursikringen slå ut, og dersom den ikke skulle gjøre det, ville trådelementet brenne av. Dessuten er ovnen i helmetall bortsett fra bryterne og den svarte listen rundt fronten. Så selve ovnen kan ikke brenne. Selvfølgelig er det (brennbar?) isolasjon på innvendige ledninger. De sjekket jeg for et par år siden og de var som nye. Dessverre er det alt for mye plast i nyere ovner.

Av egen erfaring, stoler jeg på Adax. Tidligere ble de produsert i Svelvik, men nå i Estland eller deromkring,  - men med norske spesifikasjoner og sikkerhetskrav.

Lars H.

Lars H.

Lars H.

Dersom du mener min urgamle Adax, tror jeg du ville ha store problemer med å velte den. Om viften skulle stoppe, vil overtemperatursikringen slå ut, og dersom den ikke skulle gjøre det, ville trådelementet brenne av. Dessuten er ovnen i helmetall bortsett fra bryterne og den svarte listen rundt fronten. Så selve ovnen kan ikke brenne. Selvfølgelig er det isolasjon på innvendige ledninger. De sjekket jeg for et par år siden og de var som nye. Dessverre er det alt for mye plast i nyere ovner.

Av egen erfaring, stoler jeg på Adax. Tidligere ble de produsert i Svelvik, men nå i Estland eller deromkring,  - men med norske spesifikasjoner og sikkerhetskrav.

Lars H.

• Create New...