Jump to content

Edit History

StorStas

StorStas

MB Sjøgutt skrev 12 minutter siden:

Dersom jeg gjør det, vil det to utgangene fra batteriladeren få kontakt gjennom VSR relé 

Ah ok. Mange ladere tåler akkurat det men ikke alle, så bra tenkt. Men hvorfor trenger du å bruke begge utgangene på laderen? Med den koblingen jeg foreslo så vil vsr uansett sørge for at startbatteriet får lading når forbruksbatteriet får det. Da kan du fjerne direktekoblingen fra lader til startbatteri.

StorStas

StorStas

MB Sjøgutt skrev 11 minutter siden:

Dersom jeg gjør det, vil det to utgangene fra batteriladeren få kontakt gjennom VSR relé 

Ah ok. Mange ladere tåler akkurat det men ikke alle, så bra tenkt. Men hvorfor trenger du å bruke begge utgangene på laderen? Med den koblingen jeg foreslo så vil vsr uansett sørge for at startbatteriet får lading når forbruksbatteriet får det.

StorStas

StorStas

MB Sjøgutt skrev 6 minutter siden:

Ah ok. Mange ladere tåler akkurat det men ikke alle, så bra tenkt. Men hvorfor trenger du å bruke begge utgangene på laderen? Med den koblingen jeg foreslo så vil vsr uansett sørge for at startbatteriet får lading når forbruksbatteriet gjør det.

• Create New...