Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

MB Sjøgutt skrev 7 minutter siden:

Problemet er som tidligere nevnt, at når jeg stopper motor og slår av start bryteren og house bryteren, får motoren strøm fra forbruksbatteriene ( altså ikke startbatteriet) via VSR relé, da dette på ene siden er i kontakt med motor og på andre siden i kontakt med forbruksbatteriene.

Det er ikke fastbrent, for viss jeg ikke kopler til landstrøm/lader slukker relé om spenningen synker, det slukker også om jeg kopler fra den tynne svarte ledningen. Så det er ett alternativ å sette en bryter på den.

Om spenningen forsvinner når minus frakobles, så er ikke releet brent. Da er det noe annet som trigger det. Nei sjekk kablene en gang til :) eller aller helst - bruk elimeningsmetoden. Koble fra alt og koble til en og en kabel og på den måten finne ut når og hva det er som trigger releet. 

Kjellg

Kjellg

MB Sjøgutt skrev 5 minutter siden:

Problemet er som tidligere nevnt, at når jeg stopper motor og slår av start bryteren og house bryteren, får motoren strøm fra forbruksbatteriene ( altså ikke startbatteriet) via VSR relé, da dette på ene siden er i kontakt med motor og på andre siden i kontakt med forbruksbatteriene.

Det er ikke fastbrent, for viss jeg ikke kopler til landstrøm/lader slukker relé om spenningen synker, det slukker også om jeg kopler fra den tynne svarte ledningen. Så det er ett alternativ å sette en bryter på den.

Om spenningen forsvinner når minus frakobles, så er ikke releet brent. Da er det noe annet som trigger det. Nei sjekk kablene en gang til :)

• Create New...