Jump to content

Edit History

StorStas

StorStas

Jeg kommer ikke lenger enn den første skissen og bildet egentlig ?. Med dagens kobling skapes det en bro fra forbruksbatteri til motorkretsen via VSR når det ligger inne. Med landstrøm så ligger vsr inne hele tiden, og sånn sett er det forståelig at motorkretsen ikke kan gjøres strømløs når landstrømmen er på. Uten landstrøm så kobler vsr ut snart etter at motoren stanser så da blir det et mindre merkbart problem. Landstrømsladeren har vel bare synliggjort at vsr koblingen ikke er helt optimal sånn den er nå. 

edit: MB Sjøgutt er jo inne på det allerede :)

StorStas

StorStas

Jeg kommer ikke lenger enn den første skissen og bildet egentlig ?. Med dagens kobling skapes det en bro fra forbruksbatteri til motorkretsen via VSR når det ligger inne. Med landstrøm så ligger vsr inne hele tiden, og sånn sett er det forståelig at motorkretsen ikke kan gjøres strømløs når ladestrømmen er på. Uten landstrøm så kobler vsr ut snart etter at motoren stanser så da blir det et mindre merkbart problem. Landstrømsladeren har vel bare synliggjort at vsr koblingen ikke er helt optimal sånn den er nå. 

edit: MB Sjøgutt er jo inne på det allerede :)

StorStas

StorStas

Jeg kommer ikke lenger enn den første skissen og bildet egentlig ?. Med dagens kobling skapes det en bro fra forbruksbatteri til motorkretsen via VSR når det ligger inne. Med landstrøm så ligger vsr inne hele tiden, og sånn sett er det forståelig at motorkretsen ikke kan gjøres strømløs når ladestrømmen er på. Uten landstrøm så kobler vsr ut snart etter at motoren stanser så da blir det et mindre merkbart problem. Landstrømsladeren har vel bare synliggjort at vsr koblingen ikke er helt optimal sånn den er nå. 

• Create New...