Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

TrikkerN Lønning skrev 45 minutter siden:

Varsling er lovlig på et IT-nett på land. Jeg er litt usikker på om det er lovlig i en fritidsbåt.(har ikke funnet noe konkret om det) 

Men det er jo bare tull og gå for varsling i mine øyner. 

Hvorfor skulle ikke varsling være tillatt, og hvorfor mener du at varsling er tull? For egen del har jeg vel varslingen først og fremst for å få beskjed om noen roter med strømmen på bryggene i gjestehavner. Det er jo greit å vite at en ikke har lading pga. at noen har tatt sikringen eller nappet ut kabelen min.

Å ha en batterieliminator plugget inn med et eller annet, i mitt tilfelle en alarm koblet på 12V,  kan umulig være ulovlig.

Slig ser forresten alarmopplegget mitt ut:

alarm.gif.8bed270c8e05fbfd95d2344ddc200dbf.gif

Lars H.

Lars H.

TrikkerN Lønning skrev 39 minutter siden:

Varsling er lovlig på et IT-nett på land. Jeg er litt usikker på om det er lovlig i en fritidsbåt.(har ikke funnet noe konkret om det) 

Men det er jo bare tull og gå for varsling i mine øyner. 

Hvorfor skulle ikke varsling være tillatt, og hvorfor mener du at varsling er tull? For egen del har jeg vel varslingen først og fremst for å få beskjed om noen roter med strømmen på bryggene i gjestehavner. Det er jo greit å vite at en ikke har lading pga. at noen har tatt sikringen eller nappet ut kabelen min.

Slig ser forresten alarmopplegget mitt ut:

alarm.gif.8bed270c8e05fbfd95d2344ddc200dbf.gif

• Create New...