Knude
Da var vi i gang. Båten ble satt på klosser for å velte den over på siden. Har tidligere sett at det er fremgangsmåten.
Først skruer. Har valgt å skru annethvert spant siden jeg denne gangen bare har 500 skruer. Tidligere ble det diskutert hvordan terrasse skruer oppfører seg. De jeg hadde med virker slett ikke sprø- og om de treffer noe på innsiden vris hele skruen uten å knekke. Virker som det er veldig god kvalitet.
Ratt systemet er også fjernet. Skal forandre en del på opplegget der.
Det blir en fin kontroll av skrog og spant når jeg borer og skrur en masse. Så langt er bordganger og spant som nytt.
Forstevnen var jeg klar over var dårlig men at den var så klein var jeg ikke forberedt på. Planen var å bytte den til neste år....
Tør råte.
. De som valgte dette emnet for stevn var ikke helt heldig.
Her demontert litt av dekket for å komme til.
Mulig at dette kan ta litt tid å lappe så det holder denne sesongen.
Har også bestilt mann som da er ekspert på å dreve opp bordgangene. siden den både lekker og er litt slapp i skroget. For å få dette riktig fikk jeg hjelp av en lokal venn som kan litt engelsk og mye om båter. Er selv ikke så veldig stiv i thai
Om jeg har forstått det riktig skal han.. eller de også slipe skroget og legge på en lakkbeis eller hva det er. Stoffe og male "snobbe stripe" Da vi ble enige om prisen sa han at han kunne begynne med en gang. Så gikk han
Dagen etter fikk jeg ei liste fra denne mannen om hva som skulle kjøpes av materiell. Det følger normalt ikke med sies det. Ga da den lokale Taxi eieren penger og lapp for å reise til byen for å handle. Går vel greit det også håper jeg.
Fortsettes