Knude
Gøy at noen følger med der hjemme !
Hei Komodo
Tja. Det er tydelig en stor prosess å få tillatelse til å hugge store trær selv på egen eiendom. SIEN er et lokalt tre i provinsen. Spurte dama i butikken hvordan treet så ut. Hun pekte rett over veien. Den er det! Stort lauv tre som likner litt på eik hvor stammen er stor nede en tre fire meter og så deler det seg i kraftige grener. Her er systemet at en to meter planke koster mindre PR.meter enn en på tre meter.
Paioom finnes ikke i området og er hugget og skåret nord for Bankok .Han jeg handlet av har sirlige sorterte stabeler av bord ogførste spørsmål var hva jeg skulle bruke det til. Der var båtbord sikkert ti meter lange. Reimer ( brukt innvendig som lås på alle spant) største båtene her nede er 12-13 meter lange. Han hadde bare båtmaterialer. Ikke noe annet. Så ut som et sagbruks lager. Neste gang jeg skal dit blir det bildet
Hei Nils. Jo her har vi skruer. Fem minutter unna har sjappa kryss spor ( Philips 2 ) noe i A2 og et par størrelser i A4. Kostbart. En 4,8 x 40 koster to thb for stykket. A2 en del mindre men men har også stykk pris. Om jeg drar til havnebyen så har de nesten alle vanlige størrelser.
Lakken proffene bruker og som jeg har fortsatt med er denne. Den har litt brunfarge så muligens lakk beis er rette navnet. Koster 750 thb for en gallon ?