NilsPils
NilsPils skrev for 16 timer siden:Er det kryssporskruer du bruker? Her i Chiangmai er det helt ukjent og ikke å oppdrive. Men jeg har tatt med noen esker hjemmefra som gutta er helt betatt av. Har fått bestilling på mer.
Her falt noe ut av setningen.
Det skulle stå: Her i Chiangmai er torx-skruer helt ukjent og ikke å oppdrive . . .
Butikkene renner over av kryssporskruer, men lite rustfritt.
Knude skrev for 13 timer siden:Det er tydelig en stor prosess å få tillatelse til å hugge store trær selv på egen eiendom.
Vi har både redwood og teak på egen eiendom. Da er det relativt enkelt å få tillatelse til å hugge, men ikke så enkelt å få saget plank. Det foregår fremdeles mye kløving med håndsag her. Bildet tok jeg i fjor hos en lokal trelasthandler som selger brukt.
Trærne våre er mer enn 20 år og jeg er sterkt fristet til å ta et par teaktrær som begynner å bli ganske store. Som du ganske riktig bemerker, så vokser sånt neppe nede der du holder til. Dette er, imotsetning til hva mange tror, ikke regnskogtre. De vokser i høylandet i nord og greier seg i tørketiden ved å felle bladene. akkurat som løvtrærne hjemme om vinteren.