GP. Startet 1.April.2018 Del på Facebook Startet 1.April.2018 Skal bytte propellen på en QL CT 600 serie 41100761 Baug truster. Sitter en mutter ytterst, når den er løsnet og fjernet skulle en tro det bare var å dra den av. Det er det ikke. Ser heller ingen splint eller øvrige skruer. Noen som vet hvordan man får den av ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-47702300-82-7726.aspx Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Jeg demonterte baugthrusterpropell i går. Det var på en litt annen QL-thruster. Brukte en pinne og hammer og banket på bladene fra baksiden til den kom. Den satt ganske fast, selv om den i prinsippet skulle være løs. Ved gjenmoteringen setter jeg den inn med vannfast fett i senter. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lazyjack Svart 1.April.2018 Del på Facebook Svart 1.April.2018 Det er som NilsPils sier. Lang trepinne, evt. lang forlenger til pipesett. Tre den inn i tunnellen fra motsatt side og sett den an mest mulig mot navet på propellen du skal ha ut. Bank forsiktig på pinnen/forlengeren og propellen kommer av. Er den ikke satt inn med fett så kan den sitte hardt og du kan risikere å ødelegge den før den løsner. (hvordan vet jeg det tro...) Sitér dette innlegget Link to post
GP. Svart 2.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2018 Takk, ble en tynn ved kunne og en hammer og der smatt den av. En helg fylt med irritasjon og frykt for å ødelegge noe er over....Vannfast fett høres fornuftig ut! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.