rippie Startet 1.April.2018 Link til dette innlegget Startet 1.April.2018 Var nede en tur i båten og hørte en ulyd under oppstart, det lekker vann ut mellom toppen og manifoilen på sylinder 4. Er det noen som har noen tips, ev betryggende ord om at man kan fikse det på en enkel måte? I tråden under er det nevnt en stålring mellom top og manifoil, noen som vet noe mer om det? Legger ved et bilde Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 1.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2018 https://youtu.be/NLu-aeRJFZ4 Her er en video av lekkasjen, beklager turtallet... Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 1.April.2018 Link til dette innlegget Svart 1.April.2018 Jeg gjetter på at det er eksosmanifolden som er gåen. De bruker å ruste på innsiden og fører til vann i sylinder nr. 4. Om vannet har ligget lenge kan det fort bli større skader på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 12.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2018 Det var hull i eksosmanifoilen, det er litt tæring på sylinder 4. Men ser ut til at det skal gå. Noen som vet hvor det er best å kjøpe riser? Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 12.April.2018 Link til dette innlegget Svart 12.April.2018 Nå har vel ikke AQ151 riser, men manifold. Jeg kjøpte vår på den lokale Mekonomen butikken. De er forhandler for Hansen Racing og tar inn på bestilling. http://www.hansenkatalogen.se/sv-SE/HansenMarine/Startsida.aspx#/marine/code/dd1/y/996/3/20207/39962020720028/class3 Om du vil ha orginaldeler anbefaler jeg varmt å ta kontakt med https://www.marinedeler.no Det rimeligste alternativet er ofte ebay. Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 11.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Kjøpte en billig manifold av merket H2O, passet på sylinderboltene, men braketten som går til varmeveksleren passet ikke. Men jeg synes den blir veldig varm, varmere enn den gamle gjorde. Målte den med steketermometeret fra kjøkkenet (hysj hysj), og den viste 90 grader etter kjøring med god gass i ca 5 min. Er dette for høyt? Har googlet finner info om at man skal kunne holde hånda på den i 10sek til at så lenge ikke noe brenner er det ok. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Korrosjon i eksosport på cyl. no 4 er vel et kjent problem og VP hadde tidligere et repsett for dette. Kontakt en VP forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.