larsen2000 Startet 2.April.2018 Del på Facebook Startet 2.April.2018 Har et Kipor KGE 3000ti aggregat som starter og går fint, og lampen for output power lyser grønt som normalt. Det er derimot helt dødt på 220V uttakene. Jeg koblet til en støvsuger før jeg startet aggregatet, og har nå lest at visse aggregat kan ha behov for å "flashes" dersom det har blitt tømt for strøm før oppstart. Noen med erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Jarege Svart 6.April.2018 Del på Facebook Svart 6.April.2018 Hei. Jeg har også fått samme problem i år, jeg har et kipor 7000. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 6.April.2018 Del på Facebook Svart 6.April.2018 å "flashe" ein generator, kan hjelpa dersom den har mista remanensmagnetismen. Dette kan skje dersom ikkje all belastning blir avslått før generatoren blir stoppa. Men om dette har skjedd skulle generatoren ikkje kunna produsera noko strøm, det vil sei at den heller ikkje skulle klara å tenna dette lyset for output power. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.April.2018 Del på Facebook Svart 6.April.2018 (redigert) Hadde denne liggende, har aldri hatt bruk for den så jeg vet ikke om den virker. http://www.dieselduck.info/machine/03 electricity/flashing_generator.htm Redigert 6.April.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
larsen2000 Svart 6.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2018 Det viste seg å være defekt inverter (den koster halvparten av nytt aggregat) på mitt. Hvis du tar av sidedekselet og napper ut 5-pinskontakten på kretskortet, skal det være tre storte og to hvite ledninger. Måler du 18V mellom de hvite og 350-600V (vil variere avhengig av turtall) mellom alle kombinasjoner av de sorte, er inverteren gåen. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.April.2018 Del på Facebook Svart 6.April.2018 (redigert) Fint det ordnet seg fant disse nå Redigert 6.April.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.