Jump to content

Kipor strømaggregat gir ikke strøm på 220V uttaket. Tips til feilsøk?

larsen2000

Recommended Posts

Har et Kipor KGE 3000ti aggregat som starter og går fint, og lampen for output power lyser grønt som normalt. Det er derimot helt dødt på 220V uttakene. Jeg koblet til en støvsuger før jeg startet aggregatet, og har nå lest at visse aggregat kan ha behov for å "flashes" dersom det har blitt tømt for strøm før oppstart. Noen med erfaring med dette?

å "flashe" ein generator, kan hjelpa dersom den har mista remanensmagnetismen. Dette kan skje dersom ikkje all belastning blir avslått før generatoren blir stoppa. Men om dette har skjedd skulle generatoren ikkje kunna produsera noko strøm, det vil sei at den heller ikkje skulle klara å tenna dette lyset for output power.

Det viste seg å være defekt inverter (den koster halvparten av nytt aggregat) på mitt. Hvis du tar av sidedekselet og napper ut 5-pinskontakten på kretskortet, skal det være tre storte og to hvite ledninger. Måler du 18V mellom de hvite og 350-600V (vil variere avhengig av turtall) mellom alle kombinasjoner av de sorte, er inverteren gåen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...