Clasg Startet 2.April.2018 Link til dette innlegget Startet 2.April.2018 Hvor meget skal demonteres for at få ferskvandskølepumpen af på en Volvo KAD 32 Den lækker lidt, så jeg skal have skiftet pakninger i pumpen. Og det er svært at se på tegningerne i verkstadshandbokerne hvad der skal afmonteres. Kan det passe at termostathus og kompressor skal afmonteres først? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 2.April.2018 Link til dette innlegget Svart 2.April.2018 Det er en ganske stor skrujobb. Servo må av, Kompressor husker jeg ikke om må av. Reimskiver må av. Termostathus må av. Og det er et helvete å montere sammen igjen pga røret/pakingen mellom termostathus og "videre" og gjennomføreingen fra termostathuset og ned til pumpen. Men det går med tålmodighet :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Zach Svart 3.April.2018 Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 (redigert) Slettet (fant et par tråder om det samme på KAD43, men vet ikke om det er samme pumpa). Du kan jo prøve med et søk på "bytte sirkulasjonspumpe". Redigert 3.April.2018 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Clasg Svart 3.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 Tak til jer begge 2. Windy37GM: Skal servopumpen afmonteres? Den sidder jo ikke i "arbejdsfeltet" Zach, Det var et godt råd at søge på norsk :-) Jeg fandt denne tråd med mange gode input: Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 3.April.2018 Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 Servopumpa må løsnes for å komme til bolter på pumpa.Grei skruejobb. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 3.April.2018 Link til dette innlegget Svart 3.April.2018 Og ikke glem boller og kaffe :-) Servopumpen må bort mener jeg å huske. Har skiftte 2 av disse, 1 på kad32 og 1 på kad44 (samme kontruksjon) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Clasg Svart 8.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 (redigert) Så kom pumpen endelig af. Servopumpe og termostathuset er afmonteret. Det undrer mig at pumpen har direkte indløb fra ekspansionstanken ? Og kan nogen hjælpe med reservedelsnummer til udvendige kugleleje? Det er udgået fra Volvos lager. Redigert 8.April.2018 av Clasg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.