Furz Startet 4.April.2018 Link til dette innlegget Startet 4.April.2018 Hei Gelcoat'en på min båt er ganske oksidert over ripa og jeg planlegger å gjøre en ekstra innsats med min Rupes maskin. Men jeg er litt usikker på hva som er vanlig når det kommer til "gåsonene" som har ruglete overflate ... for dette blir kanskje veldig glatt. Samtidig skulle jeg gjerne fått shinet opp i rennene mellom knottene slik at det er lettere å holde reint. Er det noen som har anbefalinger så sier jeg takk for tips. Jeg har tidligere benyttet Biltema cleanwax og polering. Dersom noen har synspunkter (ikke ta av her :/) når man går på med maskin så sier jeg takk for gode tips., Spesielt på rengjøring før maskin jobben er av interesse å få litt info fra reel erfaring for min del. Jeg har sett litt på Selaclean, gelcoat rens .. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 For antiskiområdene ville jeg fuktet med gelcoatrens av et eller annet slag, og så gått på med en kraftig høyttrykkspyler. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kenneth82 Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Jeg har benyttet Rupes sine produkter til polish og voks, veldig fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Furz Svart 4.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Kenneth82 skrev for 4 timer siden: Jeg har benyttet Rupes sine produkter til polish og voks, veldig fornøyd Har du brukt maskinen til å polere/rubbe i "gåsonene". På min båt går man på gelcoat og der er det knotter i strukturen som gir friksjon. Noen har tidligere sagt til meg at man ikke skal polere der, men jeg har lyst ... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 jeg vasker bare med en shampoo som innholder voks der. Men minst mulig, hater glatte dekk... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Furz Svart 4.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Framtia skrev 1 minutt siden: jeg vasker bare med en shampoo som innholder voks der. Men minst mulig, hater glatte dekk... Enig med dine siste ord, men spørsmålet er hvor lang tid det tar før det blir greit igjen dersom jeg gjør dette en gang. Båten er 15 år og det ser ut til at det ikke har vært gjort tidligere ... ny båt for meg dette ... Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Til å begynne med ville jeg vasket først med Selaclean sin avfetting. Denne er en slags blanding av såpe og avfetting, og er veldig effektiv mot sotrenner og andre ting som ligger i gelcoaten. Her er det børste og knokefett som gjelder. På den vanlige gelcoaten etterpå ville jeg brukt Meguiars Power Cut Compund #91, og vokset med Collinite til slutt. På antiskli-belegget bruker jeg "Starbrite Deck Cleaner", den legger igjen en hinne med ptfe som gjør det lettere å vaske dekket fra gang til gang. Den blir heller ikke glatt å gå på. Dersom du absolutt viiil bruke maskinen på antiskli-belegget kan det være lurt å kjøpe en "kost" som er beregnet på maskinen din - noe ala denne (fins egne til Rupes, fant det bare ikke raskt nok til å legge det inn her), og så bruke en eller annen form for cleaning wax, som denne (eller ditt eget valg av favorittlurium som renser og vokser i en operasjon). Pass på at du tørker ordentlig av etterpå. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.