Jump to content

Edit History

sap_2000

sap_2000

Med mindre man ikke skal gå for yrkesbåt og vill ha høy marsjfart hadde jeg vurdert noe i Targasegmentet som du nevner. 

 

Har endel kjøreerfaring med Sargo og NordStar.  

Har Bl.a kjørt både Sargo 33 og NS 32 mellom øst og Vestlandet. Sargoen hadde en kruttpakke av 2 x D6 400 og NS har jeg kjørt både med 2 x D4 300 og singel 400. 

 

Begge kan fåes med singel D6 og twin D4/6, men hvis pris ikke er noe tema ville jeg holdt meg til twin og D4 så det ikke blir for tungt i hekken om man må ligge i 12-20 kn i drittvær.    

 

Begge er meget gode i sjøen for sin størrelse.  

Vil si at S33 og NS 32 er de «minste av de store». 

Går man ned ett hakk på størrelse er det stor forskjell i opplevde sjøegenskaper, altså komfort i dårlig vær.  Går man opp en størrelse blir det selvfølgelig enda bedre.  

Hvilken båt som "tåler mest" før de går ned er umulig å si. De fleste båter tåler mer enn man tror. I ordentlig drittvær vil skipperens avgjørelser og at noe teknisk ikke svikter spille en mye større rolle for om ting blir dramatisk eller ikke.

 

Sargoen er noe smalere enn NS og kløver kanskje sjøen hakket bedre.  Man kunne kanskje holdt en knop eller to mere med Sargo før man slakker av, men alt i alt er det er rimelig likt.  Bedre plass i cockpiten på NS synes jeg.  

 

Har ikke kjørt noe særlig Targa, men tipper den er rimelig lik som sine finske slektninger.  

 

Alt i alt tror jeg du ville blitt fornøyd med alle og at smak og behag styre valget.  

 

Slenger ut et bilde fra tur med NS 32 i går.  Båten er på vei opp mot Haugesund i skrivende stund om du kikker en annen tråd.  

 

 

F145FF9B-64B0-4811-98EB-605BDB355319.jpeg

20A8E5F1-0709-4210-8C1D-117D032D1CF3.jpeg

4873BB0D-6937-4329-BF77-F638EF01E08F.jpeg

15BEE6C1-0891-4715-89C9-023EDED11C5B.jpeg

sap_2000

sap_2000

Med mindre man ikke skal gå for yrkesbåt og vill ha høy marsjfart hadde jeg vurdert noe i Targasegmentet som du nevner. 

 

Har endel kjøreerfaring med Sargo og NordStar.  

Har Bl.a kjørt både Sargo 33 og NS 32 mellom øst og Vestlandet. Sargoen hadde en kruttpakke av 2 D6 400 og NS har jeg kjørt både med 2 x D4 300 og singel 400. 

 

Begge kan fåes med singel D6 og twin D4/6, men hvis pris ikke er noe tema ville jeg holdt meg til twin og D4 så det ikke blir for tungt i hekken om man må ligge i 12-20 kn i drittvær.    

 

Begge er meget gode i sjøen for sin størrelse.  

Vil si at S33 og NS 32 er de «minste av de store». 

Går man ned ett hakk på størrelse er det stor forskjell i opplevde sjøegenskaper, altså komfort i dårlig vær.  Går man opp en størrelse blir det selvfølgelig enda bedre.  

 

Sargoen er noe smalere enn NS og kløver kanskje sjøen hakket bedre.  Man kunne kanskje holdt en knop eller to mere med Sargo før man slakker av, men alt i alt er det er rimelig likt.  Bedre plass i cockpiten på NS synes jeg.  

 

Har ikke kjørt noe særlig Targa, men tipper den er rimelig lik som sine finske slektninger.  

 

Alt i alt tror jeg du ville blitt fornøyd med alle og at smak og behaget kan velge.  

 

Slenger ut et bilde fra tur med NS 32 i går.  Båten er på vei opp mot Haugesund i skrivende stund om du kikker en annen tråd.  

 

 

F145FF9B-64B0-4811-98EB-605BDB355319.jpeg

20A8E5F1-0709-4210-8C1D-117D032D1CF3.jpeg

4873BB0D-6937-4329-BF77-F638EF01E08F.jpeg

15BEE6C1-0891-4715-89C9-023EDED11C5B.jpeg

sap_2000

sap_2000

Med mindre man ikke skal gå for noe yrkesgrenser hadde jeg vurdert noe i Targasegmentet.  

 

Har endel kjøreerfaring med Sargo og NordStar.  

Har kjørt både Sargo 33 og NS 32. Sargoen hadde en kruttpakke av 2 D6 400 og NS har jeg kjørt både med 2 x D4 300 og singel 400. 

 

Begge kan fåes med singel D6 og twin D4/6, men hvis pris ikke er noe tema ville jeg holdt meg til twin og D4 så det ikke blir for tungt i hekken om man må ligge i 12-20 kn i drittvær.    

 

Begge er meget gode i sjøen for sin størrelse.  

Vil si at S33 og NS 32 er de «minste av de store». 

Går man ned ett hakk på størrelse er det stor forskjell i opplevde sjøegenskaper, altså komfort i dårlig vær.  Går man opp en størrelse blir det selvfølgelig enda bedre.  

 

Sargoen er noe smalere enn NS og kløver kanskje sjøen hakket bedre.  Man kunne kanskje holdt en knop eller to mere med Sargo før man slakker av, men alt i alt er det er rimelig likt.  Bedre plass i cockpiten på NS synes jeg.  

 

Har ikke kjørt noe særlig Targa, men tipper den er rimelig lik som sine finske slektninger.  

 

Alt i alt tror jeg du ville blitt fornøyd med alle og at smak og behaget kan velge.  

 

Slenger ut et bilde fra tur med NS 32 i går.  

 

 

F145FF9B-64B0-4811-98EB-605BDB355319.jpeg

20A8E5F1-0709-4210-8C1D-117D032D1CF3.jpeg

4873BB0D-6937-4329-BF77-F638EF01E08F.jpeg

15BEE6C1-0891-4715-89C9-023EDED11C5B.jpeg



×
×
  • Create New...