Lars H. Startet 5.April.2018 Del på Facebook Startet 5.April.2018 Noen ganger er det greit med en rask måte å koble en slange på en stuss midlertidig. Å finne frem skrutrekker og vanlig slangeklemme er jo en måte. Men jeg har faktisk et par slengeklemmer som en skrur til for hånd liggende. Dessverre ikke en som passer mest aktuell dimensjon. Noen som har vært borti en slik sak som på bildet, og som vet hvor en kan få tak i noe slikt? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
gt19 Svart 5.April.2018 Del på Facebook Svart 5.April.2018 (redigert) Vet ikke hvilken dimensjon du er på utkikk etter, og det er ikke samme type dette, men kan jo være praktisk når man må få på en klemme i all hast. Disse fant jeg i allefall på ebay https://m.ebay.com/itm/10x-Carbon-Steel-Hose-Clamp-for-Homebrew-10-25mm-Plastic-Handle-Beer-Wine-Making/322673515248?hash=item4b20d71af0:m:mRo57OPUmCEQriH7yUp8Yrw&varId=511704677848 Redigert 5.April.2018 av gt19 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI Link to post
aleksbe Svart 5.April.2018 Del på Facebook Svart 5.April.2018 gt19 skrev 46 minutter siden: Vet ikke hvilken dimensjon du er på utkikk etter, og det er ikke samme type dette, men kan jo være praktisk når man må få på en klemme i all hast. Disse fant jeg i allefall på ebay Fins og på Jula: https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/vann-og-sanitar/vvs-installasjon/slangeklemmer-og-klemringer/slangeklemmer-452309/?f.category.code=B-070327&sort.by=novelty&sort.order=desc&skip=0&take=25&_=1522943230810 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2018 Se det ja, ikke like mine, men sikkert greie ting. Mitt bruksområde vil være for hageslange, så 10 - 20mm åpning vil være aktuelt. De fra Jula var nok alt for store. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
fs Svart 6.April.2018 Del på Facebook Svart 6.April.2018 Ring Torp Fastener, mener bestemt at de har disse i sortementet (Hvilket forøvrig er rikholdig) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 6.April.2018 Del på Facebook Svart 6.April.2018 Hvor mye lenger tid tar det egentlig med vanlig klemme og ett skruhjern (klemmehjern) som er beregnet for det? ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2018 Hva er et klemmehjern? Er det en spesialvariant av et skrujern? Et søk på "klemmejern" ga meg dette: Jeg klarer meg godt med vanlige slangeklemmer, men ble bare litt nysgjerrig på om den varianten jeg viste bilde av finnes. Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg rappet den fra en skuff på verkstedet der jeg jobbet sist, FFI! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Stjernen ! Svart 6.April.2018 Del på Facebook Svart 6.April.2018 Mener sikkert en sånn . Slangeklemmetrekker. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2018 Det var det nok, en slik brukte jeg faktisk idag da jeg skulle feste noen slanger i båten. Men jeg skulle gjerne hatt en for 8mm. Jeg har kun for 6 og 7mm, men de grove slangeklemmene er på 8mm. Jer har jo bits, men de har en tendens til å løsne og ramle ned i kjølsvinet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hakkannen Svart 6.April.2018 Del på Facebook Svart 6.April.2018 Lars H. skrev 13 minutter siden: Jer har jo bits, men de har en tendens til å løsne og ramle ned i kjølsvinet. Da har du ikke brukt nok gaffateip (noe som er ypperlig å feste piper og bits med om man skal dykke ned og skifte sinkanoder) Sitér dette innlegget Link to post
Asbjørn2 Svart 6.April.2018 Del på Facebook Svart 6.April.2018 Slangeklemmen på det øverste bildet er en type brukt på mye amerikansk militært utstyr, har sett de på stridsvogner fra 40-tallet blant annet. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 6.April.2018 Del på Facebook Svart 6.April.2018 (redigert) https://www.ebay.com/itm/Screwdriver-for-Hose-clamps-6-7-8-10mm-1-4-flexible/253184838355?hash=item3af2fe0ad3:m:mxqu4kdPe7ABnuLwIGiKdlg Men er nok like billig i en jernvareforetning. Redigert 6.April.2018 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 7.April.2018 Del på Facebook Svart 7.April.2018 Stjernen ! skrev for 5 timer siden: Mener sikkert en sånn . Slangeklemmetrekker. Jepp. En vinner. Sitér dette innlegget Link to post
Snufkin Svart 7.April.2018 Del på Facebook Svart 7.April.2018 (redigert) De er mye brukt på lab og denslags. OK på mykere slanger, men ubrukelige på hardere gummi/plast type hageslanger/armerte slanger. "Mutteren" på toppen er bare tynt blikk og ryker tvert om man bruker nøkkel og litt makt (kun hånd/fingermakt). Fordelen med de er at de strammer jevnt på hele omkretsen, og ikke klyper slik som vanlige klemmer (derfor er de også best på mykere slanger som bruken på lab og lignende). Ikke noe jeg ville brukt mye av på kritisk utstyr i båten. Edit: Skriveleif. Redigert 7.April.2018 av Snufkin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 7.April.2018 Del på Facebook Svart 7.April.2018 Lars H. skrev On 5.4.2018 at 16.55: Noen ganger er det greit med en rask måte å koble en slange på en stuss midlertidig. Å finne frem skrutrekker og vanlig slangeklemme er jo en måte. Men jeg har faktisk et par slengeklemmer som en skrur til for hånd liggende. Dessverre ikke en som passer mest aktuell dimensjon. Noen som har vært borti en slik sak som på bildet, og som vet hvor en kan få tak i noe slikt? Disse får du der de selger akvariepumper bla.. Dvs dyrebutikker.. Rustfrie og veldig kjekke.. Har selv brukt en del av disse.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2018 Se det ja, da var de ikke noe antikvarisk som var ute av markedet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger og Olina Svart 7.April.2018 Del på Facebook Svart 7.April.2018 Lars H. skrev 33 minutter siden: Se det ja, da var de ikke noe antikvarisk som var ute av markedet. Her ser du: https://www.stavangerdyrebutikk.no/butikk/eheim-slangeklemme-16-22mm-2stk/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.