Jump to content

Nor-Dan Puma, erfaringer? Planer med 4 personer og 30hk 4-takt?

magathon

Recommended Posts

Hei, Hele overskrifften sier jo egentlig alt :)  Jeg har næmlig vært på jakt etter en Puma, har vært litt usikker på motor størrelsen. Fant en puma med en 30 hk Honda som jeg har kjøpt. Har ikke hentet enda, men bare lurer hvor fort den vil gå med en Honda 30 hk , 4 takt , 3-sylindra motor. Vil den plane med 4 ungdommer på ca: 60 kg og hvor ca fort vil den gå?

Er det noen som har prøvd vil jeg gjerne høre hvordan det gikk eller innspill fra andre og hva dere tror. 

Takk på forhånd 

med 2 i båten så blir den nok mye lettere å få i plan pga bedre vektfordeling 

trenger ikke stålpropell på denne , bare størrelsen / stigningen blir passelig.    Jeg tror bare du må få den på sjøen og prøve deg fram.   Så kan du sikkert få flere råd her inne om det skulle trengs  

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ivar skrev 5 minutter siden:

med 2 i båten så blir den nok mye lettere å få i plan pga bedre vektfordeling 

trenger ikke stålpropell på denne , bare sørrrelsen / stigningen blir passelig.    Jeg tror bare du må få den på sjøen og prøve deg fram.   Så kan du sikkert få flere råd her inne om det skulle trengs  

Hvor mye forskjell i fart ville en stålpropell gitt da i forhold til en helt vanlig propell ? 

•  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...