magathon Startet 5.April.2018 Link til dette innlegget Startet 5.April.2018 Hei, Hele overskrifften sier jo egentlig alt :) Jeg har næmlig vært på jakt etter en Puma, har vært litt usikker på motor størrelsen. Fant en puma med en 30 hk Honda som jeg har kjøpt. Har ikke hentet enda, men bare lurer hvor fort den vil gå med en Honda 30 hk , 4 takt , 3-sylindra motor. Vil den plane med 4 ungdommer på ca: 60 kg og hvor ca fort vil den gå? Er det noen som har prøvd vil jeg gjerne høre hvordan det gikk eller innspill fra andre og hva dere tror. Takk på forhånd Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 er det powertrim på motoren? med 4 pers i slike såpass små båter så blir den nok litt tung i sessen når den skal i plan. rett propell er også viktig Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
magathon Svart 5.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 ivar skrev 3 minutter siden: er det powertrim på motoren? med 4 pers i slike såpass små båter så blir den nok litt tung i sessen når den skal i plan. rett propell er også viktig Nei det er ikke powertrim eller stålpropell . Hadde den planet med 2 ungdommer da Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 (redigert) med 2 i båten så blir den nok mye lettere å få i plan pga bedre vektfordeling trenger ikke stålpropell på denne , bare størrelsen / stigningen blir passelig. Jeg tror bare du må få den på sjøen og prøve deg fram. Så kan du sikkert få flere råd her inne om det skulle trengs Redigert 5.April.2018 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
magathon Svart 5.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 (redigert) Hvor mye forskjell i fart ville en stålpropell gitt da i forhold til en helt vanlig propell ? Redigert 5.April.2018 av magathon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
magathon Svart 5.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 ivar skrev 5 minutter siden: med 2 i båten så blir den nok mye lettere å få i plan pga bedre vektfordeling trenger ikke stålpropell på denne , bare sørrrelsen / stigningen blir passelig. Jeg tror bare du må få den på sjøen og prøve deg fram. Så kan du sikkert få flere råd her inne om det skulle trengs Hvor mye forskjell i fart ville en stålpropell gitt da i forhold til en helt vanlig propell ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.