Jump to content

Dysetrøbbel Volvo penta tamd60c.


Birchwood 320

Recommended Posts

Skiftet 12 dysespisser. Komplett bosh
En dyse var for høgt trykk. Der var dobbelt shims i. Åpna på 240-250 bar. 
Men. En dyse lekker bare i retur.
Hva fanden kan det være. Spiss og holder er ny. Alle deler gjort ren 3 ganger. Likevel lekker på retur.
Må være intern feil en plass. Men hva??

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post

Det er et mellomstykke mellom dyseholder og dysespiss på disse. Det kan være sprekk i den.  Del nr 12 i link.

 

https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7743230-23-16306.aspx

 

Fåreslår at du tar en som virker og overfører en og en del, til du finner feilen.

Hvis all diesel lekker ut retur må feilen ligge i dysespiss, dyseholder eller mellomstykke.

Forutsetter at de er riktig sammensatt.

 

Et lite tips ved dysebytte er å sammenligne fjærene. De skal være like lange, det er ikke uvanlig at de blir slitt og setter seg og må kompensere med flere shim. Hvis det kommer på for mange shim, kan de bergrense løftehøyden til dysenålen, selv om trykket blir riktig. Det vil i så fall endre innsprøytningskarakteristikken.

 

Bruk moment den tiltrekking. Det er viktig.

 

Maritim Diesel i Bergen kan sikkert hjelpe, pleier å være hjelpsomme på tlf.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...