Jump to content

Ibiza 760 vs 811

Henlind

Recommended Posts

Hei,

Vi sto ovenfor et lignende valg nå nylig. For vår del sto det imellom ren dagstur båt i form av Nordkapp Noblesse 790 eller Ibiza 811 som et alternativ for fler overnattinger. Vurderte egentlig aldri Ibiza 760 da vi følte at denne ble såpass trang under dekk at den kom i samme kategori som Nordkapp`en. Og ut ifra min smak må jeg innrømme at Ibiza ville kommet tapende ut av den kampen med tanke på utseende. Liker og den gigantiske badeplattformen på Nordkapp. Vårt valg falt derimot til slutt på Ibiza 811. Grunnen til dette var at båten har god plass under dekk og er generelt mer innbydende til å dra på turer som kan vare noen dager. Som du nevner er 811 en ganske dyr båt uten bruktmarked. Så vi sprengte det opprinnelige budsjettet med ganske mange tusenlapper ?. Det har blitt nevnt i en annen tråd her at investeringer i båt skjeldent lar seg regne hjem på noen som helst måte, men at det handler om frihetsfølelsen det gir. Ut ifra denne filosofien følte vi at 811 bydde på mer båt og muligheter i forhold til prisdifferansen. 

Et annet aspekt er at 760 er en utgående modell som blir erstattet av 770. Er jo stort sett snakk om eksakt samme båt, men det kan jo potensielt påvirke verdien ved salg i fremtiden. Men dette er vel muligens priset inn i bruktmarkedet allerede. 

Da vi ikke har leveranse av ny båt før i slutten av mai har jeg dessverre ikke mye praktisk erfaring å komme med, men som du sikkert har skjønt får 811 min stemme ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...