LALUNA II
mons skrev for 12 timer siden:Fint at tråden diskuterer rundt evner som har direkte sammenheng med hentetråder, og kanskje derved også ukjent utstyr i ukjent farvann.
Det var intensjonen med å starte tråden selv om en konkret sak var utløsende.
Fedrelandsvennen melder på nett at 54-åringen med hodeskade nå er overført til Haukeland. Får håpe det går bra.
Ser den mons.... og det er mye forskjellig utstyr i båter ..
Jeg foretrekker å bruke mitt nettbrett på henteturer det som jeg er vant med og kjenner kartfunksjonener og begrensninger på
Det som står i båten blir reserve........
Her vil jeg tro at flere av de som henter egen båt kanskje ikke er så veldig båtvante og presser seg litt for å komme frem uten å tenke på f.eks glemme å zoome inn når du nærmer deg urent farvann og miste detaljer på kartplotter som er veldig fort gjort da det ser så greit ut ..
Det er dessverre mange plottere/kartmaskiner i lysbåtflåten og kartprodukter som ikke viser alle detaljer hvis en zoomer for langt ut en detalj som fort kan ende på skjær .........
HUsk gjør deg kjent med navigasjonsutstyret og virkemåter før transport gjelder forsåvidt med hele båten ...kjekt å vite hvor en finner ting hvis noe skjer..
Mørkekjøring ...lag rute og følg den slavisk for da regner jeg med at DU har sjekket at ruten er grei
Håper det går greit for 54 åringen og at han kommer seg uten varige men ..