Jump to content

Scand Baltic, hvilket dieselfilter er dette?

tor2

Recommended Posts

Hei igjen.

Jeg finner 2 like filter i båten. (2 tanker). Der sitter det et filter som heter Parker Racor R26T. (det står på "delelisten" som forfilter). 

Men i tillegg står det oppført et filter som heter 35-19486 som finfilter.

Har alle båter dette??? Og i såfall, hvor sitter det mest sannsynlig i vår gamle Baltic fra 1986.

I denne linken fra finn.no ser jeg begge typene filter, men finner ikke filter 35-19486 i våres båt.

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=89369916

Har funnet ut av det. Er ikke annet enn at våres båt ikke har det såkalte fin filteret, men det 1 Racor filteret fungerer som et grovfilter, mens det 2 Racor filteret fungerer som et fin filter. (koblet i serie med pumpa imellom). Fant originale plassen til fin filteret men det er koblet utenom.

Hvorfor de har valgt å gjøre det sånn veit kanskje noen andre enn meg.

Takker så mye for hjelpen:)

• 6 måneder senere...

Hei! Er ganske sikker på at dette er min gamle Baltic:) Stemmer at her er både grovfilter og finfilter byttet til Racor 500. Dette da den gamle håndpumpen lakk, fiilterinnsatsen til disse er lagervare på de fleste båtbutikker. Jeg pleide å bruke en grovere innsats på det føste filteret og en finere på det neste (mener det er noe med fargene blå eller brun), beklager at delelisten ikke var oppdatert!

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...