Heden Startet 9.April.2018 Link til dette innlegget Startet 9.April.2018 (redigert) Hei. I skapet under vasken har jeg kaldt- og varmtvannsrør til kranen, men her finner jeg en rørkobling jeg aldri har sett før (se bildet - det gjelder den blå koblingen). Noen som kjenner til disse, og vet hvordan mekanismen fungerer for å åpne/lukke denne type kobling? Redigert 9.April.2018 av Heden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 9.April.2018 Link til dette innlegget Svart 9.April.2018 Ser ut som Speedfit; fåes kjøpt hos bl.a https://www.maritim.no/speedfit-ror-15-mm-bla#.WssOOtRubIU Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 9.April.2018 Link til dette innlegget Svart 9.April.2018 (redigert) Er ikkje dette ein hurtigkopling type SpeedFit? Typisk demontering er å pressa rør og kvit hylse mot koplingen, deretter klemma den kvite hylsa mot koplingen samtidig med at du dreg røret ut. Edit: Horg var kjappast.. :-) Redigert 9.April.2018 av Havlengt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 9.April.2018 Link til dette innlegget Svart 9.April.2018 Hender det sitter en hvit plast låseskive som må ut før du kan frigjøre koblingen. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
oberst1 Svart 9.April.2018 Link til dette innlegget Svart 9.April.2018 Tusen takk for disse svarene, er rimelig sikker på at dette er benyttet om bord hos oss også. Ante ikke at Maritim hadde slike, men så bildene og det ligner veldig. Da blir det lettere å bygge om litt Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.April.2018 Link til dette innlegget Svart 9.April.2018 Noen typer kan man vri av også. Prøv å vri på den hvite og dra ut. Sitér dette innlegget Link to post
Heden Svart 12.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2018 Tusen takk for hjelpen!! Dette skal testes til helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.