Jump to content

Tohatsu påhengsmotor 3,5 hk vs 2,5 hk vs Honda 2,3hk, synspunkter?

Shore

Recommended Posts

På jakt etter en lett påhengsmotor til gummibåten jeg tenker å medbringe på min ikke alt for store seilbåt har jeg vurdert Tohatsu sin 3,5 hk som i mål er identisk med den på 2,5 hk. Dvs. ca 5 kg tyngre enn f,eks Honda sin 2,3 hk, men den må fremdeles betegnes som en forholdsvis lett motor, og i det segmentet er en drøy hk antagelig ganske nyttig. Honda 2,3 hk  veier 12,7 kg, Tohatsu 2,5 og 3,5 hk veier 17,5 kg. Til sammenligning veier Hondas 4, 5 og 6 hestere 27 kg.

Et av minusene med 3,5 hesteren er antagelig at den bare har 1 liters bensintank, identisk med de som er mindre og 0,5 liter mindre enn Honda 4 Hk, noe som vel må bety ganske liten aksjonsradius, da det ikke er mulighet for ekstern tank. Så vidt jeg kan forstå er den forøvrig vannkjølt, i motsetning til Honda 2,3 som er luftkjølt, vet ikke hva som er å foretrekke.

Er det noen som kan komme med synspunkter omkring disse motorene?

Redigert av Shore (see edit history)

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...