Jump to content

Konstruksjon av båtslipp - trenger gode råd

John_Kr

Recommended Posts

Vår båtklubb har en slipp i dag, men denne mister vi pga utbyggingsplaner til Kommunen, men de ønsker å erstatte denne med en ny en annen plass, vi er derfor bedt om å tegne forslag til løsning.

Dersom noen her inne har noen gode råd og forslag så er jeg takknemmelig for det. Jeg tenker her på bredde, vinkel ned til sjøen, forankringspunkter, støttemur eller lignende slik at en båt kan plasseres før båten taes opp eller ut. Eller andre gode forslag til løsning som jeg kan ta med meg videre ... 

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Tja si det, det vi har i dag er ei slippvogn som tar båter opp til 10 tonn, vi tenkte å avhende denne og bare benytte en ren skråplan slik at den enkelte båteier må stå for egen henger.  Båter opp til 40-45 fot kanskje. I tillegg trenger vi et vist areal på å boksere båten/ henger ut. Dette er på innsiden av en molo, da har det vært kanskje fornuftig i å ha skråplan langs moloen. Sender med et bilde.

Presentasjon4.jpg

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...