Jump to content

Edit History

Midtpinne

Midtpinne

For at dette skal funke må vi gå over til et system som både er mer miljøvennlig og gir oss samme eller bedre komfort enn det vi har i dag. Jeg har ikke tro på at folk vil gå ned i komfort. Det vil jeg vel egentlig ikke selv heller, selv om jeg er for en overgang til et miljøvennlig samfunn.

Vi trenger kommersielle leverandører som leverer miljøvennlige produkter av en like god kvalitet som de vi har i dag. Kommersielle leverandører trenger et vist volum for å drive lønnsom butikk. Man kan ikke kreve at de forandrer seg dersom de ikke tjener penger på det.

Overgangen blir vanskelig uten økonomiske insentiver. Jeg tenker vi trenger en periode med både litt pisk og litt belønning.

Midtpinne

Midtpinne

For at dette skal funke må vi gå over til et system som både et mer miljøvennlig og gir oss samme eller bedre komfort enn det vi har i dag. Jeg har ikke tro på at folk vil gå ned i komfort. Det vil jeg vel egentlig ikke selv heller, selv om jeg er for en overgang til et miljøvennlig samfunn.

Vi trenger kommersielle leverandører som leverer miljøvennlige produkter av en like god kvalitet som de vi har i dag. Kommersielle leverandører trenger et vist volum for å drive lønnsom butikk. Man kan ikke kreve at de forandrer seg dersom de ikke tjener penger på det.

Overgangen blir vanskelig uten økonomiske insentiver. Jeg tenker vi trenger en periode med både litt pisk og litt belønning.

• Create New...