toeverga Startet 11.April.2018 Link til dette innlegget Startet 11.April.2018 Skal montere noen ekstra høytalere i båten. Er det noen spesiell ledning man bør bruke? Fulgte noen med til fusion vanntette høytalere . Vet ikke om disse er ok. Hva med biltema sine? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 11.April.2018 Link til dette innlegget Svart 11.April.2018 Hvorfor skulle ikke de som fulgte med marinehøytallerne være bra nok ? Sitér dette innlegget Link to post
toeverga Svart 11.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2018 Det er vel ikke akkurat marinhøytalere. Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 11.April.2018 Link til dette innlegget Svart 11.April.2018 Høyttalere er jo ikke kritisk utstyr akkurat, så der kan du bruke hva du vil, men generellt er det en fordel å bruke fortinnede kabler i båt. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
boble65 Svart 11.April.2018 Link til dette innlegget Svart 11.April.2018 Går fint og bruke vanlige høytalerkabler? har di sikkert på biltema ? Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 11.April.2018 Link til dette innlegget Svart 11.April.2018 Hør på Frehau du.. Vanlige høyttalerkabler, typisk 2.5 kvadrat oksiderer på kort tid. Finnes jo noen spesialkabler for de som har lyst å ta av, f.eks så har Nordost kabler med teflonisolering som gjør at lufta ikke kommer til.. Men de koster jo godt over normalen og en båt er jo heller ikke akkurat en orkesterplass ;) Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 11.April.2018 Link til dette innlegget Svart 11.April.2018 toeverga skrev 41 minutter siden: Det er vel ikke akkurat marinhøytalere. Fusion selger jo disse som marine høytallere Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 11.April.2018 Link til dette innlegget Svart 11.April.2018 Vel mine vanlige høytalerkabler på 2.5mm2 har ingen tegn på oksidasjon. Og har vel vært i båten i over ti år sammen med tre vanlige bilforsterkere og bilhøytalere og bilspiller? står jo ganske tørt da. Men er vel utsatt for fuktighet? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 12.April.2018 Link til dette innlegget Svart 12.April.2018 Som frehaug skriver, bruk fortinnede kabler og gjerne med mange kordeller da blir de mjuke og lett og legge Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 12.April.2018 Link til dette innlegget Svart 12.April.2018 Er vel ingen grunn til ikke å bruke Fusions medfølgende kabler. De lever jo av maritime produkter... Et tips som kan hjelpe å bevare investeringen har jeg; er jo ved de åpne endene i kabel er i kontakt med omgivelsene, resten er beskyttet av strømpa. Fortinn endene og legg en liten krympestrømpe (gjerne typen med lim) i overgangen Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.April.2018 Link til dette innlegget Svart 12.April.2018 min erfaring med diverse ikke-fortinnet kabling i relativt åpen båt er at det ikke tar så mange årene før kobberen er bra oksydert. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
KARILLA Svart 12.April.2018 Link til dette innlegget Svart 12.April.2018 (redigert) Husk å koble riktig slik at du ikke sprenger forsterkeren om du skal koble flere høytalere. oms lov gjelder. Når det gjelder kabel så holder sikker BT sine rikelig. Redigert 12.April.2018 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.