Karlsenkystfiske Startet 12.April.2018 Link til dette innlegget Startet 12.April.2018 Hei! Plages enormt med giret mitt. Ofte får jeg ikke koblet det helt inn, slik at marsjfart reduseres fra 7 til 4-5 knop. Problemet virker å være mest fremtredende når det er blitt varmt, og jeg er blitt tipset om at det sannsynligvis er pumpa i giret som lekker. Jeg har bestilt manometer som jeg skal montere på oljeslangene for å se hva slags trykk jeg faktisk har. Trykket skal visst ligge på rundt 80 bar er jeg blitt fortalt. Slureventilen er ikke i bruk og er satt fast, tappen som kontrollkabelen beveger seg hele veien, så problemet er ikke kabelen. Men uansett, er det noen som kjenner igjen giret mitt og vet hva det heter? Merkeplaten er helt oppirret så her klarer jeg ikke å tyde noen verdens ting.... Giret står på en 90 hk mitsubishi fra tidlig 80tall kanskje. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 16.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 Har funnet noen tall og bokstaver fremme ved akseltappen. For meg ser/kjennes det ut som KK1612 TK P9411 Si det noe? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 16.April.2018 Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 Kan nok dessverre ikke hjelpe deg med hvilken type gear du har. Men har du kjørt med et gear som slurer, så er nok mest sansynlig clutchene deffekt, og da må du nok overhale gearet/clutchen. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 17.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 bellen skrev for 16 timer siden: Kan nok dessverre ikke hjelpe deg med hvilken type gear du har. Men har du kjørt med et gear som slurer, så er nok mest sansynlig clutchene deffekt, og da må du nok overhale gearet/clutchen. Da trenger jeg ihvertfall å finne ut av hva slags gir det er, slik at jeg kan finne tak i deler! Sitér dette innlegget Link to post
fannefjord 2 Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Kansje et bilde rett bakfra av hele giret kunne sette noen på sporet . Ikke lett å se på sånne nærbilder i dårlig lys Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 29.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2018 Greide å pusse frem merkeplate med en slik 3m skrubb og noe stoff! Er visst et MG5010 med serienummer 5JJ308 Ikke at det sier meg all verden men Progress må da vel kunne grave frem noe info basert på dette håper jeg :) Sitér dette innlegget Link to post
fannefjord 2 Svart 29.April.2018 Link til dette innlegget Svart 29.April.2018 Litt sjeldent gir dette tror jeg . Dieselpro har ikke dette deler til dette giret ser jeg . men progress kan vel sikkert hjelpe deg selv om det kommer til å koste deg noen skjorter Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 Ser ut på platen at dette er MG5010. Progress Ingeniørfirma virker være leverandør av dette. Her en link til manual også for dette giret ser det ut til: http://www.progressing.no/wp-content/uploads/2017/05/Twin-Disc-2011-bm.pdf Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.