Jump to content

Problem med Lighthouse3 og SPX10 Autopilot.

Dreuf

Recommended Posts

Rett etter jeg hadde montert "siste skrik" fra Raymarine i fjor, en ES75 så slapp de en ny artig dings, Aixom og Aixom pro som kjører Lighthouse 3.

Det var jo dritt da..

Heldigvis var gleden var stor når jeg nå ser at det har kommet oppdatering til ES-serien til Lighthouse 3. Så da måtte jeg være rask for å få oppgradert.

Jeg har ikke fått trykket så mye enda, men virker som plotteren har blitt en del raskere enn den var.

Men... Jeg får ikke kontakt med autopiloten, jeg har en "eldre" SPX10 kurskomputer som er koblet til nettverket via SeatalkNG. Den virker fint mot P70s, men ikke mot plotteren.

Jeg har prøvd å gå inn på innstillinger og videre på pilotkontroll, men jeg får ikke aktivert den.

Noen som har noen gode tips?

Edit:

Her er foressten link til oppdatering til LH3 for de som vil det: http://www.raymarine.com/software-updates/mfds/lh3/es-gs-series/

Redigert av Dreuf (see edit history)

Har invistert i Axiom pro, og koblet eksisterende SPX 10 via ST70 panel. For å aktivere pilotkontroll har jeg forstått at du må ha evulotion pilot. 

For å få auto pilot til å gå etter "wavepiont" markers disse på kart (skjerm). Det skjer ikke noe før du trykker på TRACK knappen på ST 70 panel. Da begynner den å gå. Funket hos meg. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...