Kjellg Startet 12.April.2018 Link til dette innlegget Startet 12.April.2018 Har i dag en raymarine eS127 med lighthouse2 installert. Ser det er kommet Lighthouse3 til denne plotteren. Har sett litt gjennom forskjellen mellom LH2 og LH3 men er ikke overbevist ennå om å oppgradere. Noen andre som har gjort det og har synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 12.April.2018 Link til dette innlegget Svart 12.April.2018 Hm latest is greatest? ofte men ikke alltid mht software.... Titta litt på listen over forbedringer, og var jo noe der knyttet til Navionics-integrasjon: http://www.raymarine.com/multifunction-displays/lighthouse3/faqs/ Bulgarsk og Thai er jo sikkert bra for de som trenger det. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 12.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2018 Ja, gikk gjennom den lista og fikk vel ikke en *yezz* følelse akkurat. Tror jeg venter litt og ser om jeg får sett en plotter med LH3 i praksis før jeg eventuelt oppdaterer. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 13.April.2018 Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 Ja, enig - tror ikke jeg orker å være beta-tester for en versjon med nye funksjoner jeg ikke har behov for eller kan bruke. Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 13.April.2018 Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 Jeg har testet LH3 på min ES128 og nedgraderte igjen samme dag. Best å vente.. masse bugs og mangler også mange funksjoner.. PR i dag fremstår siste versjon av LH2 som mye bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Skrujeden Svart 13.April.2018 Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 (redigert) Jeg oppgraderte min es7 og synes det var mer oversiktlig meny, lettere å finne frem og mer systematisk oppbygget. Kjekt å kunne putte verdier(cog,eta, tid osv) der jeg vil på skjermen. Men enig med dere, ikke overbevist om dette er en oppogradering(les mer funksjoner og feilretting) , men modernisering og rydding av systemet er det. Kan bli bra på sikt. Må prøve alt som er nytt :) Men ender da av og til opp med noen blemmer ? Redigert 13.April.2018 av Skrujeden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 13.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2018 (redigert) offpist skrev for 6 timer siden: Jeg har testet LH3 på min ES128 og nedgraderte igjen samme dag. Best å vente.. masse bugs og mangler også mange funksjoner.. PR i dag fremstår siste versjon av LH2 som mye bedre. Så det gikk greit å legge tilbake LH2 igjen? Da kan det jo være en ide å bare prøve og se litt på den. For meg så framstår det vel mest at den er beregnet for eS og gS der hvor du har en av de nye aXiom plotterne og du vil at de skal snakke sammen. Ellers så synes jeg ikke det direkte fristet med oppgradering. Selv om du fikk noen nye funksjoner, så mister du jo også en del. Er mest spent på om det virker med ekkolodd giveren jeg har i dag. Redigert 13.April.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Ja det gikk veldig greit å legge tilbake igjen til LH2, så det er bare å teste ut LH3. Enkelte småting er gjort litt smartere i LH3 så jeg tror på sikt at det vil bli bra.. Jeg har to kartplottere, en ES128 og en ES78 og jeg slet frytelig med å få de to til å snakke sammen selv om begge to hadde LH3. Begge to henger seg og plutselig kan den ene finne på å reboote seg. Ikke ville de dele kartene mellom seg heller. I LH2 fungerer dette helt fint. LH3 henger seg ofte opp under oppstart også, så må man holde power knappen inne og prøve på nytt. Håper for Raymarine skyld, og kundene sin skyld at dette virker bedre på Axiom skjermene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.