Jump to content

Undersøkelse Redningsvest

erikbb

Recommended Posts

Jepp, derfor gikk jeg ikke inn på temaet. ?

Bare få avsluttet en tråd som burde avsluttes da den ikke er relevant lenger.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Jeg bare setter fokuset på hysteriet rundt bruk av vest. Man må bruke hodet her som ellers. Krompen satt I en småbåt uten vest og det ble førstesidestoff I alle landets aviser. Det virker noen ganger som at uerfarne båtfolk ikke har dømmekraft nok til å forstå når sikkerheten skal være på topp. I mørke bør man ikke holde større fart en max 5 knop.og ha kontroll på hvor man befinner seg.  Redningsvest er ingen  forsikring mot de virkelige farene.

Ugleseth skrev for 4 timer siden:

Det viktigste er at man sørger for å aldri få bruk for redningsvesten, Mouche. Jeg blir noe oppgitt over svarene dine.  

Ja, du er vel stort sett alltid oppgitt over alt og alle her, kanskje en kikk i speilet er på sin plass?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

aileenll skrev for 8 timer siden:

På meg virker det mest som om noen er mere optatt av å leve opp til nicken sin en andre.

Mouche er en hund hvis jeg tolker bildet rett. Hunder skal man aldri stole på.

Kontroll av flyteplagg er vel indrefileen I politiets arbeid på sjøen. De cruiser rundt I fartsmonstere av noen båter på blankt vann  under solen for å stoppe noen 10 fots joller noen tI talls meter fra land..  Så sjekker de id og skriver ut bøter. Dette synes de selv er meget godt og forbyggende politiarbeid.

Nå skjer de fleste ulykkene under bading, dykking, fall fra brygger, ferdsel på is og bruk av fritidsbåt. Det drukner ca 100 personer hvert år og over 80 av dem er menn. 67% av dem er over 40 år. (Verdt å merke seg) Kun 5% er barn og de fleste av utenlansk opprinnelse. Av de 80 mennene som omkommer skyldes  høy fart, alkohol/rus og total  mangel på dømmekraft og egne båtkunnskaper. På med redningsvesten folkens.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8gKrW/ae-betale-faan-ikkje-naa-bot-foerr-ikkje-aa-ha-vaest

Ugleseth skrev for 7 timer siden:

Mouche er en hund hvis jeg tolker bildet rett. Hunder skal man aldri stole på.

Jeg blir stadig mer bekymret for deg når du tror at hunder kan skrive på nettet. Faktisk veldig bekymret for deg! Eller kanskje trollet i deg har en "arbeidsdag" igjen?

De etablerte 5 stjerners brukerene av båtplassen ønsker å styre forumet opplever jeg stadig.  Ro dere ned.

Klart det er fornuftig å bruke vest men det må ikke bli et hysteri.  Man kan bade,  drikke øl på bryggene som har blitt svært vanlig uten noen vestpåbud. Kommer man opp I jolla for for å kjøre til  butikken  for å handle brød får man bot.

Det mest oppsiktsvekkende var  når påbudet om båtførerbevis ble innført klarte de eldste  å frita seg selv. Den mest ulykkesbelastede gruppen i båt. Fantastisk.

Nei, diskusjonen vil jeg ikke stoppe. Og jeg er enig med deg i noen punkt. Men denne tråden handler ikke om dette. Denne tråden er for å samle inn info til en bacheloroppgave som er ferdig. Men fremdeles sender folk inn info. Derfor burde denne tråden lukkes.

Tagger @ingvar for å be om det. Så får han eller andre moderatorer vurdere.

Som sagt er dette en tråd som ber folk sende inn info til en bacheloroppgave som nå er ferdig.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Jeg deler ikke din dype bekymring. Du vil få en enorm oppgave å passe på alle VIP  BP brukerene som  alltid penser over på helt andre temaer i trådene. Kanskje jeg skulle ta et lite søk på deg Grand B jr for å sjekke om du selv overholder reglene dine. Det er det nemlig ingen som gjør her. 

TS har ikke vært innlogget siden 18.april i fjor, tre dager etter registrering som medlem så hadde det ikke vært for Uglesths behov for å vekke de "døde" så hadde denne tråden vært (fortsatt) død. Ugleseth kjemper nå en febrilsk kamp for å holde på videre. Lykke til Ugleseth!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...