Stein-Erik Svart 29.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2017 Etter første natt med Lønset kan jeg melde at fruen er veldig fornøyd. Jeg kan også melde om suverene soveforhold. @boble65 Hovedgrunnen til å bruke spiler under madrassen i båt er ikke liggekomforten, men det å få luft under madrassen for å hindre mugg. Forbedret liggekomfort er en bonus :-) Overmadrass blir aldri feil i båt! Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 12.August.2017 Link til dette innlegget Svart 12.August.2017 Spilebunner bygger i meste laget i høyden i en stikk-køye hos meg. Noen som har prøvd andre lave løsninger? Knotteplast / grunnmursplast? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 12.August.2017 Link til dette innlegget Svart 12.August.2017 småbåtentusiasten skrev 1 time siden: Knotteplast / grunnmursplast? Har prøvd slik grunnmursplast med knotter. Tilnærmet null effekt hvis tanken bak er å transportere bort fuktighet som kommer gjennom madrassen. Rett og slett bortkastede penger, hvis ikke intensjonen er å lage ei fuktsperre mot kryssfineren under madrassen, men til det finnes det langt billigere og mer lavtbyggende fuktsperrer Ble mye bedre av å kjøpe køyeunderlag, slik som ser ut som det er laget av fiskesen Best blir det nok av å bruke slike spilebunner, men så lenge madrassen løftes litt i enden en gang i blant har køyeunderlaget fungert greit for min del (bor i båten), er ikke plaget av fuktig madrass lengre. Sitér dette innlegget Link to post
tedd Svart 12.August.2017 Link til dette innlegget Svart 12.August.2017 Hei har brukt disse flisene fra jula med greit resultat. Men vi har ikkje stuerom under køyene. http://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/gulvplater-og-ryer/gulvplater/gulvplater-374036/ Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 12.August.2017 Link til dette innlegget Svart 12.August.2017 Fikk tips om å bruke kunstgress under madrassen for å lage rom for luft og bedre liggekomfort. Men har ikke testet. Men høres jo enkelt og rimelig ut. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Bjørkski Svart 12.August.2017 Link til dette innlegget Svart 12.August.2017 Her er en artikkel om sengebunner med flere forslag til lufting http://minbaad.dk/nyhed/archive/2017/11/august/article/undgaa-kondens-med-madrasunderlag/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.