Jump to content

Edit History

powerpuff

powerpuff

Ikke noe problem med å bruke hammerdown på D-serien av motorer - OM du starter å bruke det FØR du har fått en masse vann i tankene dine...Har brukt dette på mine D4-300 i flere år - men da var jo båten bare gått 180 timer når jeg kjøpte den - og en sjekk av tankene viste null vann i bunn av disse.    Vann emulgerer inn i diesel ved bruk av hammerdown ja - men dette er i mikroskopiske dråper - og sålenge du ikke har mye vann i tankene (som har samlet seg opp over tid ) så går dette helt fint. Det bekrefter også Volvo selv...Verre er det om du har fått vann i tankene  som ikke er hammerdown behandlet - og det kommer store dråper inn i motor/dyser....Da kan du sprenge dyser og evnt høytrykksystemet på dieselen også...

 

Jeg bruker altså dette som forebyggende middel - slik at jeg ikke får akkumulert vann på dieseltankene.

 

powerpuff

powerpuff

Ikke noe problem med å bruke hammerdown på D-serien av motorer - OM du starter å bruke det FØR du har fått en masse vann i tankene dine...Har brukt dette på mine D4-300 i flere år - men da var jo båten bare gått 180 timer når jeg kjøpte den - og en sjekk av tankene viste null vann i bunn av disse.    Vann emulgerer inn i diesel ved bruk av hammerdown ja - men dette er i mikroskopiske dråper - og sålenge du ikke har mye vann i tankene (som har samlet seg opp over tid ) så går dette helt fint. Det bekrefter også Volvo selv...Verre er det om du har fått vann i tankene  som ikke er hammerdown behandlet - og det kommer store dråper inn i motor/dyser....Da kan du sprenge dyser og evnt høytrykksystemet på dieselen også...

 



×
×
  • Create New...