Jump to content

Håndtak på gummibåt har røket

Rotorrex400

Recommended Posts

Kunne nesten se ut som hærverk, ikke naturlig at slike håndtak bare ryker av seg selv. Eller var det mye vind i natt siden båten lå på halv åtte? Slike håndtak er kun beregnet til å holde seg fast i underveis (sitter de lengre nede på potongen er de beregnet til å feste tofta i), ikke til fortøyning eller løfting av båten.

Bakdelen med slike håndtak er at de (som du sikkert ser selv) er limt på. Med rette løsemiddelet, og kanskje varme, kan det være du kan få løsnet hele paden for å komme til å skifte ut håndtaket, men jeg hadde ikke tatt sjansen på det var jeg deg. Risikoen for å skade den luftholdende delen av gummien er stor.

Ville enten ha kuttet vekk resten av håndtaket (forsiktig med kniven/saksa) og levd videre uten dette, eller levert båten inn til reperasjon hos noen som kan med gummibåter. F.eks. båtforhandlere med eget verksted eller firmaer som etterser og fikser redningsflåter kan være steder å begynne. Her i Stavanger hadde jeg prøvd meg hos Vulken Maritim i første omgang, de driver både med gummibåter og redningsflåter.

Heihei!

Det var veldig lav fjære i natt og da har tauet som jeg har festa fenderen i satte seg under hele bryggen hvis du skjønner.

Så da har ikke den klart og holdt hele vekten av båten mens den sto på skeive så da har den mest sannsynlig røket.

Jeg har nå limt fast endene godt inni den andre, så da er det fikset på en måte.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...