Obligatorisk Startet 16.April.2018 Link til dette innlegget Startet 16.April.2018 Hei! Septik tanken er høyere en toalett. Så det står vann i slangen. Hvordan tømmer jeg dette vannet? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 16.April.2018 Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 Sug det ut med en støvsuger som tåler å suge vann. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Faxen Svart 16.April.2018 Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 La slangen sitte på toalettet, og løft opp toalettet, da renner det ut. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Obligatorisk Svart 16.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 Har ikkje lyst å kjøpa en støvsuger kun for dette, tror det kan vær vanskelig å få til det praksis også. Slangen går igjennom skottet, så toalettet kan ikke løftest slik at det renner tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.April.2018 Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 (redigert) Først ville jeg tømt septiktanken, det er jo greit å få gjort uansett. Så får du får legge noen store gulvkluter under der du trekker slangen løs fra dassen. Og så har du en kon trepropp klar til å sette inn i slangen.Da burde det ikke bli alt for mye søl, og det som blir er det jo bare å tørke/vaske bort. Redigert 16.April.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Familiesnekke Svart 16.April.2018 Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 1.Tøm septiktanken først. 2. Steng andre ventiler, som ikke går mellom toalett og tank. 3. Lag en midlertidig slangeløsning fra luftingen til tanken, og inn på en vanlig støvsuger (må være tett) 4. Løsne slangeklemmer på toalett 5. Start støvsuger (kanskje lurt å få hjelp av noen til dette punktet, til du er klar ved neste punkt) 6. Koble av slange på toalettet Litt søl blir det uansett... Risiko; tanken kan implodere. Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 16.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 Tja, tenkte det ikke var noen kvikk fix på dette. Tror jeg kommer til å ; 1.spyle så mye saltvann som jeg orker for å rengjøre i størst mulig grad for xxx. 2. Pumpe mest mulig tørr bolle. 3. Løsne toalett. 4. Demontere bolle. 5. Sette pumpemekansime oppi en utklippet plast dunk. 6. På med hansker å skru av slange å la det stå til, er jo ikke pingle ??? Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 16.April.2018 Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 Har akkurat kort det samme. Fylte på blandet frostveske i doen med etpar liter og sjokkpumpet dette skikkelig for å blande ut det som event. Var i slangen. Tok noen reale tørrpumpinger. Gamle håndklær på gulvet, hansker og lot det stå til. Den kom 1 dl bare . Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.