Jump to content

Bytte toalett. Hvordan tømme slange; mellom toalett - septik for vann før demontering?

Obligatorisk

Recommended Posts

Først ville jeg tømt septiktanken, det er jo greit å få gjort uansett. Så får du får legge noen store gulvkluter under der du trekker slangen løs fra dassen. Og så har du en kon trepropp klar til å sette inn i slangen.Da burde det ikke bli alt for mye søl, og det som blir er det jo bare å tørke/vaske bort.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

1.Tøm septiktanken først.

2. Steng andre ventiler, som ikke går mellom toalett og tank.

3. Lag en midlertidig slangeløsning fra luftingen til tanken, og inn på en vanlig støvsuger (må være tett)

4. Løsne slangeklemmer på toalett

5. Start støvsuger (kanskje lurt å få hjelp av noen til dette punktet, til du er klar ved neste punkt)

6. Koble av slange på toalettet

Litt søl blir det uansett...

Risiko; tanken kan implodere.

Tja, tenkte det ikke var noen kvikk fix på dette.

Tror jeg kommer til å ;

1.spyle så mye saltvann som jeg orker for å rengjøre i størst mulig grad for xxx.

2. Pumpe mest mulig tørr bolle.

3. Løsne toalett.

4. Demontere bolle.

5. Sette pumpemekansime oppi en utklippet plast dunk.

6. På med hansker å skru av slange å la det stå til, er jo ikke pingle ???

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...