oberst1 Startet 16.April.2018 Link til dette innlegget Startet 16.April.2018 Ønsker å kjøpe sink i forkant av løft på fredag da de ikke har denne engelske typen lokalt i marinaen. Noen som vet om P42 08' benytter den 7kg med cc 230mm eller 5kg cc 200mm hull? Er første året vi tar den opp og da har vi ikke handlelisten klar på forhånd. Litt klønete å kjøpe begge for å returnere den ene... Sitér dette innlegget Link to post
kokken Svart 16.April.2018 Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 er vel montert med gjennomgåande skruer så berre å måle senteravstanden.en sink på styrbord og en sink på babord side, opne dei små lukene i lasterommet så finn du dei Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 16.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 kokken skrev for 4 timer siden: er vel montert med gjennomgåande skruer så berre å måle senteravstanden.en sink på styrbord og en sink på babord side, opne dei små lukene i lasterommet så finn du dei Kom på det, men det forutsetter å være tilstede i båten for å måle. Håpet å slippe bilturen før jeg skal dit allikevel på torsdag kveld Ikke vet jeg om det er en sjanse å ta eller om den ene varianten «overtok» for den andre ved et årstall eller noe... Sitér dette innlegget Link to post
kokken Svart 16.April.2018 Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 Skal gi deg måla i løpet av kvelden ? Sitér dette innlegget Link to post
kokken Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Målt på min 05 mod og der er det cc 200 mm Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 17.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 @kokken Takk for det! Mangler bare at de gjorde et skifte to år senere Mulig jeg kjøper en av hver og spør om returrett på den jeg ikke trenger. Ihvertfall veldig dumt å stå på land uten sink som passer før mandag morgen Sitér dette innlegget Link to post
kokken Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Men du trenger vel to stk sinker ? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Har du ikke 2 stk. 7 kg anoder, samme som på Fairline? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Nu vet jag ju inte hur länge Du har haft båten i sjön, men på min P40 har jag 4 kg anoder och dom brukar klara 2 eller 3 år. Men det kan väl bl annat ha med sjövattnets salthalt att göra, mina hemmavatten har ju bara kring 1 % salthalt. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 17.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 (redigert) Hehe, joda to stk. Vi overtok båten i juni ifjor, da med en helt ny sink og den andre kunne gå et år til. Forrige eier var vant til at 2-3 år holdt de, derfor bytter jeg den ene nå @Chiefengineer Det er jo det jeg er usikker på . Høres ut som det er samme, men ble oppmerksom på at både 5kg og 7kg var brukt på disse englenderne. Jeg bare håpet å kjøpe riktig størrelse før jeg skal ned til båten torsdag kveld (times biltur en vei). Fredag morgen skal den opp bare for helgen og marinaen har ikke disse lokalt. Ønsker ikke å kaste bort flere timer med handling når jeg må stoffe, polere og skifte batteribank før mandag morgen. Jeg vet, luksusproblem, men gjelder å være forberedt for «the task in hand» Redigert 17.April.2018 av oberst1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JonnyF Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Byttet på min P40 i går og det var 200 mm og 5 kg :) Sitér dette innlegget Bayliner 275 Ciera / Nidelv 300 Sport / Galeon 330 Fly / Princess P40 / Seaco 1030 Bayliner 3988 Link to post
Chiefengineer Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Det er McDuff som supplerer disse anodene som originalt til bl.a. Princess & Fairline. Du kan sikkert få hjelp der eller hos Princess forhandler til å finne ut hvilken type som er montert som originalt: http://mgduff.co.uk/ Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Hittade denna notering betr sinkanoder: De övre till skrovet och de nedre till trimplanen. Men dom är som sagt till P40. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 18.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Takk for all hjelp. Fasiten viser seg på fredag, men tror nok det er disse 5kg som er benyttet. Har fått tak i hos Maritim i hvert fall nå Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 23.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 oberst1 skrev On 18.4.2018 at 13.51: Takk for all hjelp. Fasiten viser seg på fredag, men tror nok det er disse 5kg som er benyttet. Har fått tak i hos Maritim i hvert fall nå Kam bekrefte at 5kg med CC 200mm var helt riktig. Tydelig at den størrelsen er mye brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.