Jump to content

Edit History

X30

X30

Kaskazi skrev for 11 timer siden:

Det er riktig som Hulda skriver. Tollsatsene varier med verdien av båten etter hva jeg erindrer. Høy verdi gir økt tollsats, tror det var 1, 9 %.

Hvor knekkpunktet for høy verdi går, husker jeg ikke. Sjekk tullverket.se.

Okay, så da spiller det liten rolle om tollsatsen er 1,7 eller 1,9 %. Den store kostnaden er de 25 % av båtens verdi.

Får sjekke dette videre. Men vil jo helst beholde båten norsk-registrert. Usikker på også om de jakter på norske båter lenger inn i landet i små innsjøer. Føles som at det finnes flere norske båter å jakte på langs vestkysten. Men litt kranglete dersom man må ta den med tilbake hver helgtur til hytten. Ettårs regelen eller om det var 18 månedersregelen virker da mer rimelig. 

X30

X30

Kaskazi skrev for 11 timer siden:

Det er riktig som Hulda skriver. Tollsatsene varier med verdien av båten etter hva jeg erindrer. Høy verdi gir økt tollsats, tror det var 1, 9 %.

Hvor knekkpunktet for høy verdi går, husker jeg ikke. Sjekk tullverket.se.

Okay, så da spiller det liten rolle om tollsatsen er 1,7 eller 1,9 %. Den store kostnaden er de 25 % av båtens verdi.

Får sjekke dette videre. Men vil jo helst beholde båten norsk-registrert. Usikker på også om de jakter på norske båter lenger inn i landet i små innsjøer. Føles som at det finnes flere norske båter å jakte på langs vestkysten. Men litt kranglete dersom man må ta den med tilbake hver helgtur til hytten. Ettårs regelen eller om det var 18 månedersregelen virker da mer logisk. 

• Create New...