Jump to content

Flexiteek - finnes det fortsatt på det norske marked?

Spirit`ist

Recommended Posts

Flexiteek var til stede på båter i sjøen på aker brygge i fjor høst, representert ved en engelskmann som skulle fungere som importør i Norge. Jeg klarer ikke å huske hva han het. Han forklarte at flexiteek var proffversjonen mens isiteek var forbrukerversjonen hvor man "hadde lov" til å lage panelene selv.

For å legge flexiteek måtte man gjennom en autorisering, da det er litt forskjellige teknikker som visstnok brukes for å lage paneler av disse to produktene. Slik jeg forstod det var den store forskjellen mellom dem metoden som ble brukt for å sette sammen panelene. For Flexiteek ble bitene "sveiset" sammen mens isiteek limes.  Flexiteek forstod jeg dermed var tiltenkt en forretningsmodell der man sender inn mal og får tilbake panelet som man selv kan lime til båten. For Isiteek kjøper man råmaterialene og får lov til å sette sammen disse panelene selv.

Han viste eksempler på begge produkter og jeg må si at det så veldig flott ut, så lenge man ikke legger det ved siden av ekte teak, da ser man naturligvis forskjeller. Fordelen er jo at det er lett å produsere og tilnærmet vedlikeholdsfritt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...