Jump to content

Marex 280.......Hva tror dere ??

larbur

Recommended Posts

Hei folkens.

Ser litt på denne. Kom på Finn.no for et par dager siden.

Hva tror dere? dere som har greie på det ?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=117667721

Evnt denne, men synes motoren er for snau.:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=114513504

Jeg har hatt bått hele livet, men maks opp til 22 fot (daycruiser)

Innbiller meg at dette er et greit sted å starte med familien, da vi tenker oss litt båtferie og helgturer fremover.

Redigert av larbur (see edit history)

Sammenligner du denne med en Agder 840 vil den fremstå som liten, du har samme fartpotensiale i Agderen og den er 40 cm bredere. Skroglende uten badeplatform målt i vannlinje kan vel sammelignes med windy 26 ( i beste fall)

I den prisklassen får du også Baltic som er kun 3-4 år eldre ( og 29 ærlige fot). Inter har også båter i den størrelsen som er fornuftig priset.

Hadde kikket litt rundt og sammenlignet både plass ( behov) og priser på tilsvarende båter.

Her er jeg ikke enig med hanto1, men det vet han sikkert :giggle: Holidayen har bedre aktercabin, bedre bad og bedre badeplattform. For 400-500k så er det få båter som kan matche disse om årsmodell er 2002 med 4LH-maskin. Jeg tror du skal være kjapp om du skal sikre deg den øverste før sommeren. Vil tro 450 er riktig salgspris for denne. Båten trenger ikke mer enn 3 meter båtplass. Billig å eie, billig i drift. Meget bra kvalitet, samt at Marex er solid oppe å går som forhandler, sikkert i mange år fremover. Jeg har mange innlegg om Marex 280 Holiday her inne på forumet, om du søker litt :thumbsup:

Redigert av Worry II (see edit history)
hanto1 skrev 55 minutter siden:

Sammenligner du denne med en Agder 840 vil den fremstå som liten, du har samme fartpotensiale i Agderen og den er 40 cm bredere. Skroglende uten badeplatform målt i vannlinje kan vel sammelignes med windy 26 ( i beste fall)

I den prisklassen får du også Baltic som er kun 3-4 år eldre ( og 29 ærlige fot). Inter har også båter i den størrelsen som er fornuftig priset.

Hadde kikket litt rundt og sammenlignet både plass ( behov) og priser på tilsvarende båter.

Har sett litt på Inter 9000, som jeg synes er fin. Synes Baltic blir litt stor og ruvende.

Jeg er vel enig med Hanto1.. Baltic er stor å ruvende, da det er en mye større båt.

Hvor manger er dere i familien og hvor lange turer ser dere for dere? 

http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/bruktbåttest-marex-280-holiday

Marex 280 er vel egentlig en 25 foter, tror den kan bli litt trang om dere er mange i familien. Men en veldig flott båt.

Ville sjekket ut Inter 9300 også.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...