Ranheim Startet 17.April.2018 Link til dette innlegget Startet 17.April.2018 Har nettopp skrudd inni løsgjenge i ene plugghullet på en "Johnson 30hk 2002modell" men når jeg skrur på svinghjulet så hører jeg luft som kommer. Noen tips/triks for og få dette fikset eller må det taes ut og gjøres på nytt? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Løsgjenger". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Då må det gjerast på nytt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Roger jo Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Gjengene er laget ikke stort å gjøre med det. Prøv med en tynn kopper-ring. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Det er vel pakningen på pluggen som skal tette? Sjekk pakningsflatene for hakk etc. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tomzern Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Pass på at helicoilen er skrudd langt nok inn, så pakningen ligger nedtil gods i toppen, og ikke oppå helicoilen. Kan tenkes at du må på med en pakning med større ytre diameter for å få det tett. Ellers er det vel ikke umulig å få tak i et nytt topplokk på eBay for eksempel. Bør være en smal sak å skifte hvis det er en totakter. Tvi tvi :) Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
ivar Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 ikke egen erfaring, men hørt at Time-sert er bedre enn helicoil til slike reparasjoner...? http://www.timesert.com/html/sparkplug.html Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jørgen Hellestø Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Würth selger time-sert. Ville prøvd det? Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Enig. Timesert er helt sikkert fullstendig overlegen. Bedre, stabilere, trenger mindre material, og danner en komplett bærende overflate fordi det er en lokket hylse. Derfor sitter den også stabil i myk material. Jeg har installert veldig mange og har også etter temmelig 25 år tilgode å høre at bare en av mine hylser har løsnet etter hvert. Timesert er dyrt, men etter min mening den eneste virkelig holdbare reparasjon når gjenger er blitt skadet. Lønner seg for alle som reparerer proft, anbefales på det varmeste. Men når det først ble brukt Helicoil, eller liknende tykke tråder, er muligheten for å reparere med Timesert dessverre gått. Trådløsningen spiser for mye material fordi den bruker en større diameter enn Timesert. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.