Kaptein uvær Startet 18.April.2018 Link til dette innlegget Startet 18.April.2018 Jeg skulle bytte en defekt motorlanterne på masten i dag, men ledningen forsvant inn i masten. Jeg dro den ut fra bunnen av masten og forsøkte å tre den inn fra toppen igjen. Men det var vanskelig. Jeg holdt på i tre strake timer, men ledningen butter i noe omtrent der hvor masten går gjennom dekket. Er det noen som har vært borti noe liknende og som har noen gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Tynn tynn fiskesene eller sterk sytråd ovenfra med en bitteliten isoporbit i enden. 20 cm lenger opp trer du en stubb med kobbertråd el inni sytråden slik at du får litt vekt slik at den kommer ned til stoppen. Støvsuger på undersiden. Bruk sytråden til å trekke tykkere tråd og deretter kabelen. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Gunga Din Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Du kan teste ‘støvsuger-trikset’ hvis du grejjer å tette alle fall-gjenomføringer i bunn.....setter en støvsuger der du skall ha ut ledningen.............matar inn en tynn pilot-line først der oppe der motorlanternen går inn........det kan gå !! Jeg har lykkets med dette en gang ! (går det, å pilot-linen er veldi tynn, så skjøt på en litt grøvre trekk-line o sen kabeln!) risiko att ledninger og fall går i kryss inne i masten å kan komme i beknip. best er å ta ned masten å losse mastfoten og toppen.....da vet man att man har ordning inne i masten Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Var ikke kjapp nok.....mons tok meg på innspurten Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Frehau Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Jeg brukte tynn hyssing og knøt fast bolten til en liten sjakkel. Slapp så denne ned fra toppen og fisket den ut i bunn. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Kaptein uvær Svart 18.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Bjoove Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Eller et annet triks.. ? fest liten stump sykkelkjede i enden av et tau/hyssing. Slipp denne ned innvendige masten, skjøt kabelen på i andre enden av hyssingen, trekk denne igjennom. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Det er bare det at TS har ei blokk der masta går gjennom dekk. Den skal hindre at vann kommer inn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.