Jump to content

Tre ledning gjennom masten

Kaptein uvær

Recommended Posts

Jeg skulle bytte en defekt motorlanterne på masten i dag, men ledningen forsvant inn i masten. Jeg dro den ut fra bunnen av masten og forsøkte å tre den inn fra toppen igjen. Men det var vanskelig. Jeg holdt på i tre strake timer, men ledningen butter i noe omtrent der hvor masten går gjennom dekket. Er det noen som har vært borti noe liknende og som har noen gode råd? 

Du kan teste ‘støvsuger-trikset’

hvis du grejjer å tette alle fall-gjenomføringer i bunn.....setter en støvsuger der du skall ha ut ledningen.............matar inn en tynn pilot-line først der oppe der motorlanternen går inn........det kan gå !! Jeg har lykkets med dette en gang !

(går det, å pilot-linen er veldi tynn, så skjøt på en litt grøvre trekk-line o sen kabeln!)

risiko att ledninger og fall går i kryss inne i masten å kan komme i beknip.

best er å ta ned masten å losse mastfoten og toppen.....da vet man att man har ordning inne i masten :smiley:

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...