Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Pinkvin skrev 15 minutter siden:

Veldig usikker, men tror det er noe mer enn faktiske endringer som er fanget opp her. For om det var de 17% prosentene som fylte opp gjestehavner i 2011 (var vel da undersøkelsen ble gjort..), og det har sunket til 3% i 2017 (sist det ble målt) så var vel gjestehavnene nesten tomme sist sommer, det stemmer jo ikke. 

Regner med at du da tenker på gjestehavner sør og øst og kanskje Sverige? Men kan det tenkes at disse gjestehavnene allerede var så fulle at folk ‘vegret’ seg mot å dra dit? Det vil det jo være at de som før har benyttet seg av uthavn nå ser ledige plasser i gjestehavner og av den grunn trekker dit. Sånn sett så tror jeg at det er disse gjestehavnene er de som sist merker det om det er nedgang. Men enig, jeg stusset selv også over disse tallene. 

Kjellg

Kjellg

Pinkvin skrev 11 minutter siden:

Veldig usikker, men tror det er noe mer enn faktiske endringer som er fanget opp her. For om det var de 17% prosentene som fylte opp gjestehavner i 2011 (var vel da undersøkelsen ble gjort..), og det har sunket til 3% i 2017 (sist det ble målt) så var vel gjestehavnene nesten tomme sist sommer, det stemmer jo ikke. 

Regner med at du da tenker på gjestehavner sør og øst og kanskje Sverige? Men kan det tenkes at disse gjestehavnene allerede var så fulle at folk ‘vegret’ seg mot å dra dit? Det kan jo tenkes at de som før har benyttet seg av uthavn nå ser ledige plasser i gjestehavner og av den grunn trekker dit. Sånn sett så tror jeg at det er disse gjestehavnene er de som sist merker det om det er nedgang. Men enig, jeg stusset selv også over disse tallene. 

• Create New...