Jump to content

Edit History

Nord West 420

Nord West 420

Ja jeg skrev jo det i min første post.

Moderne små båter er generelt ikke egnet til familieseilas i såpass tøffe forhold man bør ta høyde for på Shetlandseilas, dersom man ønsker en viss grad av komfort. Tynt og flatt skrog. Svært slitsomt i forhold man ikke så sjelden møter mellom Norge og Shetland til tross for at værmeldingen ser ok ut.  

Kjølen på 31.7 er forøvrig ikke så imponerende ift. 323 iom. at den har tilsvarende høyere mast og større bom. Spesielt ikke dersom det er lake versjon som det er noen få av i Norge. (ytterligere 80cm høyere eller no)   Roret er imidlertid en del bedre.   Har forøvrig bivånet en 31.7 som ble flyttet med orkan i kastene i smult farvann i Stavanger. Uten seil for motor touchet nesten masten nesten vannet. Båfører uttalte at han trodde båten skulle gå rundt.  

Nord West 420

Nord West 420

Ja jeg skrev jo det i min første post.

Moderne små båter er generelt ikke egnet til familieseilas i såpass tøffe forhold man bør ta høyde for på Shetlandseilas, dersom man ønsker en viss grad av komfort. Tynt og flatt skrog. Svært slitsomt i forhold man ikke så sjelden møter mellom Norge og Shetland til tross for at værmeldingen ser ok ut.  

Kjølen på 31.7 er forøvrig ikke så imponerende ift. 323 iom. at den har tilsvarende høyere mast og større bom. Spesielt ikke dersom det er lake versjon som det er noen få av i Norge. (ytterligere 80cm høyere eller no)   Roret er imidlertid en del bedre. 

• Create New...