MorganX Startet 19.April.2018 Link til dette innlegget Startet 19.April.2018 Hei, jeg driver å pusser opp en Skibsplast 560vs 1989mod med innenbordsmotor bensin, en 2001mod Mercruiser 4.3L Efi. Det var ikke drivstofftank i båten når jeg kjøpte båten, men orginalt er det stål eller aluminium som har vært der, men jeg har mistanker om at det tæret hull i tanken og det er derfor den var tatt ut. Så nå lurer jeg på om jeg burde gå for en 90-100 liters drivstoff tank i plast eller å få noen til å lage ny tank til båten på mål. Hva mener folket om hva jeg burde velge av plast eller stål/aluminium Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Det enklaste er nok vist Plastinvent har eller kan laga tank som kan passar. Men eg har ingen betenkelighet med aluminiumstank, og det er kanskje enklast å få produsert lokalt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
MorganX Svart 12.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2018 Takk for svar. Er det noen andre som har noen formening om man burde ha plast tank fra http://www.cansb.com/en/products.html eller lign. eller aluminium/rustfritt drivstoff tak i en båt med bensin innenbords motor? Tanken sitter i ett annet rom en motor, men med bare en 12mm kryssfinerplate mellom som er kledd med støyplater. Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 13.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2018 Har en Marex med Mercruiser 4,3 LX. Denne har innebygd bensintank i aluminium. Kjøpte båten i 2013 som et renoveringsobjekt og oppdaget året etter at det var lekket bensin etter vinterdvalen. Tok ut tanken og den var det tæret et hull på størrelse med et knappenålshode. Tok med tanken til et mekanisk verksted i nærheten som lagde ny med samme mål i alu, med gjenbruk av topplata med gjennomføringene og mannlokket. Den tanken hadde da holdt i 27 år. Kosta meg 4000,- Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 17.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2018 Ok... var en annen som fortalte at å bruke aluminium eller rusfritt nå om dagen er litt sjangsespill da det brukes mere etanol i bensinen enn det gjorde før og den etser hull på tankene etterhvert, derfor går flere over til hardplast tanker både i bil og båt. Så er litt usikker på hva jeg skulle velge. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 7.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2018 (redigert) Hei igjen, har kjøpt plasttank fra Nouva Rade, men så leste jeg ett sted at det ikke var godkjent med plasttank og innenbordsmotor.. Tanken ligger i eget rom i forkant av motor under setebenk med innluft og utluft av rommet. Dette rommet er det orginale rommet for drivstofftank. Kan dette stemme? http://knbf.no/images/BM_dokumenter/Kapittel_3_0_BRENNSTOFFSYSTEM.pdf Redigert 7.August.2018 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.