Timmeeh Startet 20.April.2018 Link til dette innlegget Startet 20.April.2018 Hei. Det går mot vår men plutselig er det kaldt igjen. Har en liten sjark på 21 fot med sabb 2h og kjølekappe. Tenkte å kjøpe en liten defroster ala dette: https://www.finn.no/107791058 er ikke store styrhuset så det holder sikkert med 2 utganger. En frem i gulvet, og en opp mot vinduene. Regner med jeg kan ha 2 utslipp på samme utgang. burde jeg hente luft utenfra? Eller vil lufta sirkulere greit nok når man får varme inn (stiger opp og ha åpne ventiler rundtom)? Mtp dugg og få ut fuktighet.. motorvarmer er jo kjekt å ha når man skal bruke båten på vinteren. Det beste hadde jo da vært å hatt en slangevarmer som sirkulerte vann igjennom både motor og defroster, sånn at man fikk både lunk i motor og varmluft når man kom og skulle ut på tur.. ala dette: https://www.finn.no/65061165 er det noen som har et lignende oppsett og har erfaringer å dele? Må se nærmere på hvordan koble dette. Må jo sirkulere utenom kjølekappa.. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 21.April.2018 Link til dette innlegget Svart 21.April.2018 "burde jeg hente luft utenfra? Eller vil lufta sirkulere greit nok når man får varme inn (stiger opp og ha åpne ventiler rundtom)? Mtp dugg og få ut fuktighet. Spjeld som kan veksle mellom luft utanfrå og innanfrå er sjølvsagt det optimale. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 22.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Vet ikke hvor mye man skal legge i det.. vil lufta tørke når den går gjennom defrostern så er det kanskje greit nok å hente luft innenfra? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 22.April.2018 Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Nei, lufta vil ikke tørke når den går igjennom defroster. Til varmere luften er, til mer vann kan luften inneholde, og det begynder å dugge over alt når luften kjøles ned igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 22.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Okei! Da burde altså lufta hentes utenfra. Takk takk. Sirkulasjon er vel nøkkelord :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.