Jump to content

Edit History

Krimart

Krimart

Hvis du ikke har seilt noe før ville jeg heller meldt meg på seilkurs eller spurt meg frem i den lokale seilklubben før du velger båt. Det er stadig noen som trenger mannskap, sjekk facebook mannskapsbørs. Eventuelt tatt en uke i middelhavet med skipper. Finnes mulighet til å kjøpe seg plass i en køye. Da kan du prøve både katamarn og enskrog. Liker du å kombinere det med (hard) festing med andre ungdommer så sjekk «the yacht week». 

Angående båtvalg: Utvalget av brukbare enskogsbåter i ok prisklasse er vesentlig større, krenging venner du deg fort til. Mht katamaran eller ikke er det mange meninger, men de flest er enige i at de er vaskeligere å slå med, kan være til dels mer «hakkete» i begelsene i bølger og ofte vanskeligere å finne plass i havner. Det er ikke slik at enskogsbåter nødvendigvis krenger hele tiden, heller. Det er avhengig av vind og vindretning. Hva mener du forresten med langtur? Jorden rundt? Over Atlanteren? Helgetur til Danmark?

Krimart

Krimart

Hvis du ikke har seilt noe før ville jeg heller meldt mg på seilkurs eller spurt deg frem i den lokale seilklubben før du velger båt. Det er stadig noen sipom trenger mannskap, sjekk facebook mannskapsbørs. Eventuelt tatt en uke i middelhavet med skipper. Finnes mulighet til å kjøpe seg plass i en køye.

Angående båtvslg: Utvalget av brukbare enskogsbåter i ok prisklasse er vesentlig større. Det er ikke slik at enskogsbåter nødvendigvis krenger hele tiden, heller. Det er avhengig av vind og vindretning. Hva mener du forresten med langtur? Jorden rundt? Danmark?

• Create New...